2015-08-18 13:17 #0 av: Radiqarl

Hej allihop!

Har idag varit hos tandläkaren med resultatet 4500.- i sjön! Och tyvärr är inte detta första gången!!! Snarare ser jag ett mönster. Detta mönster stärkes när jag efter en kort rundringning, till personer med ADHD/ADD i min närhet fick reda på att de ALLA haft liknande erfarenheten. Vi har alla betalat en massa pengar till tandläkare på grund av s.k. slarv och dåliga rutiner. 

Jag blev diagnostiserad för drygt 1½ år sedan, då som 31åring, och i alla mina år har folk(läs mamma m.fl.) kommenterat mina dåligt skötta tänder. Jag säger inte att jag inte bär ansvaret för mina tänder. Och det är fullt möjligt att mina rutiner, eller brist på de samma, bara är sociala konstruktioner.

Men OM det finns något samband mellan min diagnos( avsaknaden av utredning i tidigare ålder,) och mina höga tandläkarräkningar, borde det då inte finnas någon typ av hjälp, ekonomisk eller annan, för mig/oss att få (en försäkring kanske)? 

Visst är det så att det finns möjlighet till hjälp till specialbehandlande inom exempelvis frisk/sjukvård vad det gäller andra funktionsnedsättningar!?

Vore oerhört tacksam för svar och/eller tankar!

PS. Första gången här...så sorry för uppbyggnaden på undersökningen ds.