Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1314 ggr
emmieswords
2015-08-24 21:36

Problem med att ta emot beröm.

får väldigt mycket beröm av dem jag  hjälper till hos.  Idag när jag kom hem blev jag ledsen pga att de är så ovant att få massa beröm hela dagarna.  mer van vid att få vad skall man säga kritik för det mesta jag gjort känns det som.  
Men jag känner mig kanske överväldigad.
 Självförtroendet har ju varit i botten dem senaste åren.  De känns som det vänder,men varför känns det så konstigt och att jag reagerar med att bli ledsen över att känna mig uppskattad o få beröm för det jag gör på gården.  
Har en ADHD diagnos med GAD och depression.  

Kommer det bli lättare med tiden? 
Eller är det så att de spökar hos mig genom att jag tänker att folk kanske bara säger det för att vara snälla? ( vet ju att det inte är så egentligen, men känns så konstigt bara.  

Finns det andra som kanske känner igen sig?

Annons:
Niklas
2015-08-25 11:28
#1

Blir du ledsen då? Kan det inte vara så att du blir rörd av berömmet och att reaktionen ser ut som ledsamhet?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LisenM
2015-08-25 12:41
#2

Oj vad jag känner igen det! Men, jag reagerar alltid och ofta med att undra va f&n vill dom??? Konstigt egentligen, men har ju även blivit glad oxå…. Fast inte just då, mer när kommer hem, om berömmet (oftast) kommer på jobb eller annat. Vet inte om det har med dålig självkänsla och diagnos, eller om det är nån tanke bana dom e fel, om de nu e fel. Har märkt att vissa människor måste ha uppmärksamhet och få beröm! Och jag personligen gillar mer de som e lite tysta och Inte fullt så framåt med super självförtroende! Senast igår va de en som sa till mig att kan du inte ta en enda j@@&a komplimang någon gång!?!? Jag har svårt för det iaf…. Å de e sällan jag själv tycker att jag förtjänar det…. Men då vet jag iaf! Vore kul å höra från flera!?!!! Och, vet inte hur det e med dig, men jag står i kö till nån kbt…. Två år nu! Någon som lärt sig tänka rätt? Eller annorlunda!!!????

Upp till toppen
Annons: