Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 964 ggr
Anonym
Anonym
2015-08-31 23:50

Adhd & Asperger.

Jag har ADHD och Asperger har stora problem med mina diagnoser

Nu speciellt på senaste tiden lider jag av grav panikångest och stress, klarar inte av att åka kommunalt klarar inte av att träffa människor klarar inget är ett fånge i mitt hem och i min egen ångest. Vet inte vart jag ska ta vägen, känner mig nästan desperat efter hjälp. Hur dämpar ni er ångest?

Annons:
Tjeja
2015-09-01 00:01
#1

Jag dämpar min ångest bäst med Träning.

Spontant har den däremot gått över av sig själv i perioder när jag haft dödslängtan.. konstigt nog, när jag varit tillräckligt deprimerad för att inte vilja leva längre, då har panikångestattacker varit välkomna istället då jag bara kunnat lägga mig ner och trott att "nu ska jag äntligen få dö" typ.. ha ha.. konstigt och hemskt på samma gång när man berättar. Men nu efteråt kan jag tycka det är lite lustigt. Det gav mig ju faktiskt lättnad just då.

Med åren har ångesten lugnat ner sig för mig, i takt med att jag på något vis lärt mig att bara ta det lungt och vänta ut ångesten. Den går över efter ett tag ändå. Och inget man gör under en ångestattack hjälper direkt i alla fall annat än att slappna av och vänta ut det.

Så är det för mig i alla fall. Träningen har däremot gjort att jag generellt mår bättre och då blir ångesten inte lika frekvent eller djup när den kommer längre heller.

Någon Quick fix har jag tyvärr inte.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anonym
Anonym
2015-09-01 00:10
#2

#1 Jag har problemet att när jag inte har panikångest och är livrädd för att dö då blir jag inte rädd längre utan deprimerad och får tankar på att vilja dö.. och sen är jag tillbaks till att vara jätterädd för att dö och panikångest dygnet runt.. nästan komiskt!

Jag har någon form av konstant ångest nu vilket är otroligt jobbigt, har riktigt ont i magen och är rädd hela tiden nervös. Trycker in fingrarna i skinnet för att tänka på annat, jag vet inte vad som ska hjälpa förut hjälpte det att ta en dusch och andas frisk luft tror jag behöver prata med någon också!

Upp till toppen
Annons: