Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Vänner sökes

Äldre med ADHD/Aspergers

2015-09-15 13:27 #0 av: [Ruffsetuss]

Hej jag är en 56-årig kvinna som skulle vilja ha kontakt med andra i min ålder eller däromkring . Även yngre är välkomna att höra av sig 😊 mina intressen : hantverk , bokmal , gå i skogen med min hund , korsord o diverse annat . Har sjukbidrag sedan 4 år . Vuxna barn och barnbarn samt en Bror i Stockholm , själv flyttade jag till Västernorrland för 3 år sedan. Det vore kul att få mailkontakt eller / och ses över en fika eller så .

Ruffsetuss
Anmäl
2015-09-18 20:22 #1 av: [Ruffsetuss]

Men finns det inga äldre Aspergare här på Forumet ?

Ruffsetuss
Anmäl
2015-10-04 10:22 #2 av: [Ruffsetuss]

Puffar upp tråden

Ruffsetuss
Anmäl
2015-10-12 11:40 #3 av: Ananse

Fyrtio plus, nydiagnosicerad. ADHD med autistiska drag. Ansiktsblind dessutom.

Anmäl
2015-10-12 11:50 #4 av: [Ruffsetuss]

Hej 😊 hur kom det sig att du fick din diagnos nu som vuxen ? Själv hade jag " gått in i väggen" fyra gånger på 10 år , så min Personalläkare skickade en remiss för utredning (min yngsta Son har ADHD) då hon misstänkte något liknande hos mig .

Ruffsetuss
Anmäl
2015-10-12 12:43 #5 av: Ananse

Jag har klarat mig helt från psykisk ohälsa, därför kändes inte utredning/diagnos viktigt. Men under mindre gynnsamma omständigheter har jag svårt att klara vardan, och det har varit kärvt ett tag nu. Jag ville ta tag i saker och ting innan jag gick in i väggen, och det kändes rätt givet att börja med den neuropsykiatriska biten, eftersom den styr allt annat i mitt liv.

Anmäl
2015-12-15 22:44 #6 av: Kajsa64

Hej!
Första ggn jag skriver här på, ifokus...!☺️
Är 51, diagnos adhd för ca 2år sen. Känner mig rätt ensam med detta.
Har sjukersättning sedan många år pga utmattningsdepression. Har barn o barnbarn.
Skulle vara roligt att få kontakt med andra "äldre damer" med liknande bakgrund.
Älskar att skapa med händerna, läsa o lyssna på böcker, bor med min älskade hund o ett gäng kissar.
Kämpar med mycket men njuter av det lilla!

Anmäl
2016-04-05 12:10 #7 av: Angel75

Hej! Är 40 år och fick mina diagnoser för ca 5 månader sen, har ADHD/Aspergers.. bor ensam med min dotter på 8 år, och har en son på 19 år  sen ett  tidigare förhållande, även han har diagnoser ADHD/ Autism, han fick den runt 5 års ålder. Jobbar 100 % som driftledare/administration på Samhall sedan dec 2015,har vart anställd på samhall sen 2006 då inom städ, va efter några år där som jag bestämde mig för att få en utredning på mig själv, inget funkade som det skulle inom städ, allt va en väldig röra för mig, hade inga bestämda saker jag skulle göra från dag till dag, utan vart kastad hit och dit på olika objekt som skulle städas. Så hade väldigt hög frånvaro från jobbet under en längre tid. Sen min utredning & medicinering och det med nya uppgifter på jobbet så är min närvaro bra..  Fritiden spenderar jag med min dotter, familjen och vänner, dottern är hos sin pappa varannan helg, då brukar jag oftast umgås med vänner, familjen.. har haft en väldigt svår tid nu, då min mamma tyvärr hastigt gick bort Maj -2015..

" lite väl lång men kortfattad info om mitt liv innan diagnos och efter "

Anmäl
2016-04-08 13:05 #8 av: Funk4

.

Anmäl
2016-04-20 00:24 #9 av: Funk4

Jag skrev bara en punkt sist för att inte förlora tråden, men hade inte tid att skriva mer just då. Har adhd och fick min diagnos ungefär när jag skulle fylla fyrtio. Tycker om er redan☺

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.