Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Jag har ADHD (film)

2015-09-15 16:14 #0 av: Skorpion76

Det här äer en film där åtta personer beskriver hur det är för dem och hur deras vardag med ADHD ser ut!  Filmen är ett sammandrag av intervjuer med de olika personerna, men det går även att se och lyssna på dem var och en för sig genom att klicka på deras namn.  

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Autism, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2015-09-15 16:50 #1 av: Tjeja

Vilken bra film! Skrattar

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-09-15 17:06 #2 av: Niklas

Bra film.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-09-16 01:02 #3 av: Dioramabyggare

Jaa, jättebra film!

Anmäl
2015-10-12 23:06 #4 av: Ananse

När jag träffar folk som är 'som jag' är det ju nästan alltid patienter. Jag kan visserligen ofta känna nån typ av ömsesidig förståelse, men dom är ju liksom så sargade, det är så mycket annat som skiljer dom från mig..

Dom få gånger jag träffat 'vanligt folk' med ADHD har det däremot alltid slagit mig hur mycket man har gemensamt och hur mycket mer än en funktionsnedsättning det här är. Alltifrån små egenheter i kroppsspråk och mimik till beskrivningar av hur man upplever olika typer av situationer. En sak jag också reagerade över i filmen och som jag själv tänkt på är det där med att vi nog har roligare än genomsnittsmedborgaren.

Å andra sidan... Lyckade människor som har hittat helt rätt... Om jag vore en erkänd kulturpersonlighet vore det inget problem att vara öppen om det här. Nu är jag en vanlig tölp som bara är lite sämre än andra på en massa saker. Om jag nu är så speciell, varför har jag inte blivit nåt speciellt?

Anmäl
2015-10-12 23:58 #5 av: [Ruffsetuss]

Japp det där känner jag igen 😀

Ruffsetuss
Anmäl
2015-10-13 16:18 #6 av: Gurgil

Jag har adhd

Anmäl
2015-10-13 21:31 #7 av: zatanica

Grymmt bra

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.