Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2017 ggr
[Dreadlordylord]
2015-09-21 22:25

Ta diagnos seriöst?

Jag har nu hört flera kommentera om att "Men åh du spelar bara på din diagnos"

vad är det för kommentar?  vissa tror jag bara vill ha uppmärksamhet "överdriver" bara för att jag utåt sett ser normal ut, för att jag kan prata och skriva men sen att jag klarar allt det där fysiskt så innebär det inte att rent psykiskt är jag förlamad. Ska jag inte tas seriöst, spelar jag på min diagnos? snälla sluta med såna kommentarer.. ta oss med "onsynliga" diagnoser seriöst

Annons:
Radioaktiv
2015-09-21 22:29
#1

Det är tyvärr väldigt vanligt och jag tror inte att just den synen på sjukdomar som inte syns utåt kommer att bli bättre på länge… inte ens läkare tar dig på allvar om du inte skriker eller gråter rakt ut eller överdriver din smärta. Det är en väldigt tråkig attityd… jag får ofta höra att det inte är något fel på mig heller förrän det är så pass illa att jag skakar så kraftigt att jag inte kan prata eller hålla i saker. Det borde upplysas bättre om att alla sjukdomar inte går att gipsa eller bandagera ><

[Dreadlordylord]
2015-09-21 22:32
#2

#1 Tack för ditt meddelande vet, blir själv så desperat ibland. Som du säger inte förrän man skriker eller beter sig jätte"konstigt" tar dem en seriöst..

Tourette_Mannen
2015-09-22 00:11
#3

Vem riktar sig din uppmaning till?

[Dreadlordylord]
2015-09-22 00:20
#4

#3 Vad menar du? vilken uppmaning?

Skorpion76
2015-09-22 06:57
#5

Jag förstår  hur du känner. Att ha ADHD, någon form av autism eller någon annan sorts bokstavsdiagnos oavsett vilken det än handlar om är ingenting som man spelar. Det finns ingenting som heter att man visst kan skärpa till sig om man bara vill det, men trots det verkar många människor som inte själva är insatta i det här tro det.  Tyvärr kan jag inte klandra dem heller eftersom det här inte är någonting som syns utanpå.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Honestyisdead
2015-09-23 17:16
#6

#4

" snälla sluta med såna kommentarer.. ta oss med "onsynliga" diagnoser seriöst"

Förmodligen den uppmaningen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: