Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Tips och goda råd

Behöver pepp nu!

2015-10-05 16:35 #0 av: missporcelain

Hej! Jag har varit ångestladdad hela dagen och nu ska jag sitta i telefonmöte med en styrelse jag är med i. Styrelsen är ganska stor och vi ska prata om ganska stora frågor vilket redan där gör mig nervös. Det värsta är telefonsamtal när jag mår skit, men jag vill försöka kämpa mig igenom det. Jag är väldigt social och utåtriktad annars, men just i telefon är det svårt.

Hur gör ni? Har ni några tips?

Anmäl
2015-10-05 16:44 #1 av: fridelfina

Rent praktiskt tror jag att jag skulle sätta upp foton (om det finns) eller namnlappar runt bordet på dem du ska prata med. Då kanske det känns mer som ett irl möte?
Sen skulle jag nog äta nåt litet innan och ha ett glas vatten/te tillhands. Förbereda med block och pennor för att anteckna eller kluddra på (jag fokuserar bättre då jag gör så).
Meditera en stund innan, fokusera på in och utandningen så du känner dig närvarande i nuet.
Ja, det var lite av mina tips, lycka till!

Anmäl
2015-10-05 16:47 #2 av: missporcelain

Låter bra, ska tänka till det på nästa gång. Nu börjar mötet om en kvart, och jag sitter faktiskt i sängen redo till att vila efteråt. Det är ett ganska kort möte denna gång, men ändå så byggdes ångesten upp till panikångest som jag lyckades avleda på något sätt.
Tack! Sol

Anmäl
2015-10-05 17:19 #3 av: missporcelain

Mötet är över och jag känner mig så jävla bra!

Anmäl
2015-10-06 20:04 #4 av: fridelfina

Kul att det känns så! Vad var det som gjorde att det känns "så jävla bra"?

Anmäl
2015-10-06 20:05 #5 av: missporcelain

Att jag faktiskt klarade av det och inte fegade ur. Så fort jag hörde resten av styrelsens röster så kändes det mycket lättare!

Anmäl
2015-10-06 20:07 #6 av: fridelfina

Snyggt jobbat! Tänk tillbaka på den känslan nästa gång du oroar dig, du var ju toppen modig som fixade det!

Pokal

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.