Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Allmänt

Energiförlust

2015-10-12 16:53 #0 av: Garnnystanet

Jag har inget problem med att gå till tandläkaren, doktor osv. Däremot tycker jag inte om den energiförlust jag ofta drabbas av efteråt.  Jag kan ta mig hem och sp det är inget problem. Resultatet blur att jag blir ledsen.

Vad kan detta bero på? Jag har aspergers om det nu spelar någon roll. 

____

Medarbetare på Autism.

Anmäl
2015-10-12 17:06 #1 av: Niklas

Det där är väldigt vanligt bland annat i samband med Asperger. Det är nog alla intryck som blir för mycket.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-10-12 17:46 #2 av: Garnnystanet

Vilja intryck då? 

____

Medarbetare på Autism.

Anmäl
2015-10-12 19:54 #3 av: Niklas

#2: Att gå till läkare, doktor och så.

Anmäl
2015-10-12 19:56 #4 av: Garnnystanet

Det är inte så jobbigt

____

Medarbetare på Autism.

Anmäl
2015-10-12 19:58 #5 av: Niklas

#4: Varför tror du själv att du blir så trött efteråt då?

Anmäl
2015-10-12 20:06 #6 av: [Ruffsetuss]

När jag går till tex. Läkaren så är jag helt slut efteråt , det beror på alla intryck går rakt in utan filter . Allt surr , prat , att komma ihåg vad man ska fråga , koncentrera sig på att fokusera osv. Samma sak när jag ska storhandla , på något sätt blir jag påverkad av andras stressbeteende i affären sedan behövs det bara några stackars barn som gråter o protesterar så är det god natt för mig när jag kommit hem.

Ruffsetuss
Anmäl
2015-10-12 20:33 #7 av: Garnnystanet

Ruffsetuss - känner igen det lite. 

____

Medarbetare på Autism.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.