Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Adhd-medicin och högt blodtryck...

2015-10-13 16:10 #0 av: nikkaluokta

Finns det verkligen ingen adhd-medicin som man kan få om man redan från start (dvs utan adhd-medicin) har högt blodtryck?!

Anmäl
2015-10-13 16:17 #1 av: Gurgil

Har du med adhd

Anmäl
2015-10-13 17:37 #2 av: nikkaluokta

Jag har adhd/as äter ingen medicin just nu... Fick högre blodtryck på mitt redan höga blodtryck av adhd-medicin... Så jag undrar vad jag kan få för adhd-medicin trots högt blodtryck...

Anmäl
2015-10-13 18:01 #3 av: [Ruffsetuss]

Jag medicinerade redan för högt blt när jag fick Concerta för min ADHD , bara jag gjorde täta blt - kontroller . Sedan efter något år fick jag för mig att nu är livet lugnare så jag slutar med Concertan ! Åt förfarande blt medicin men vid en Blt -kontroll när jag flyttade norrut så hade jag skyhögt blt ! Det enda jag ändrat på var Concertan , så jag har börjat medicinera igen . Den inre snurren/stressen är nästan borta och blt ok igen . Täta blodtryckskontroller är viktigt om du behandlas / medicineras för högt blt och samtidigt medicinerar vid ADHD

Ruffsetuss
Anmäl
2015-10-13 18:15 #4 av: Gurgil

Jag har adhd o tar Ritalin den är jättebra

Anmäl
2015-10-14 12:55 #5 av: Otyg

Vad är HÖGT blodtryck vid Cs medicinering?

Anmäl
2015-10-14 13:24 #6 av: nikkaluokta

Ruffsetufs #3 Tack för ditt svar... Jag äter bltr-medicin å fick adhd-medicin men ännu högre bltr... Slutade med adhd-medicin å inte ätit den på några månader men... Mitt liv är nu ett stort j-la kaos å allt håller på å gå åt h-vete bokstavligen... Är oxå förb deppig å gråter mest hela dagarna... Orkeslös, omotiverad, stressad, pressad, trött sjukt trött, arg direkt när jag vaknar, får ångestattacker, känner mig som en tickande bomb å blir det för mycket så "pang" jag flippar... verbalt mot andra eller slår/river sönder mig själv... Jag känner att jag behöver adhd-medicin för att fungera... Men hur?

Anmäl
2015-10-14 17:50 #7 av: Gurgil

Testa ritalin jag var samma som du var arg osv sen testade jag ritalin blev stor efekt den är böst ger betyg 10av10

Anmäl
2015-10-14 19:44 #8 av: Bozzibozz

Gurgil. Vilken Ritalin?

Anmäl
2015-10-14 20:22 #9 av: Gurgil

Det är adhd medicin

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.