Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 5972 ggr
nikkaluokta
10/13/15, 4:10 PM

Adhd-medicin och högt blodtryck...

Finns det verkligen ingen adhd-medicin som man kan få om man redan från start (dvs utan adhd-medicin) har högt blodtryck?!

Annons:
Gurgil
10/13/15, 4:17 PM
#1

Har du med adhd

nikkaluokta
10/13/15, 5:37 PM
#2

Jag har adhd/as äter ingen medicin just nu… Fick högre blodtryck på mitt redan höga blodtryck av adhd-medicin… Så jag undrar vad jag kan få för adhd-medicin trots högt blodtryck…

[Ruffsetuss]
10/13/15, 6:01 PM
#3

Jag medicinerade redan för högt blt när jag fick Concerta för min ADHD , bara jag gjorde täta blt - kontroller . Sedan efter något år fick jag för mig att nu är livet lugnare så jag slutar med Concertan ! Åt förfarande blt medicin men vid en Blt -kontroll när jag flyttade norrut så hade jag skyhögt blt ! Det enda jag ändrat på var Concertan , så jag har börjat medicinera igen . Den inre snurren/stressen är nästan borta och blt ok igen . Täta blodtryckskontroller är viktigt om du behandlas / medicineras för högt blt och samtidigt medicinerar vid ADHD

Gurgil
10/13/15, 6:15 PM
#4

Jag har ADHD o tar Ritalin den är jättebra

Otyg
10/14/15, 12:55 PM
#5

Vad är HÖGT blodtryck vid Cs medicinering?

nikkaluokta
10/14/15, 1:24 PM
#6

Ruffsetufs #3 Tack för ditt svar… Jag äter bltr-medicin å fick adhd-medicin men ännu högre bltr… Slutade med adhd-medicin å inte ätit den på några månader men… Mitt liv är nu ett stort j-la kaos å allt håller på å gå åt h-vete bokstavligen… Är oxå förb deppig å gråter mest hela dagarna… Orkeslös, omotiverad, stressad, pressad, trött sjukt trött, arg direkt när jag vaknar, får ångestattacker, känner mig som en tickande bomb å blir det för mycket så "pang" jag flippar… verbalt mot andra eller slår/river sönder mig själv… Jag känner att jag behöver adhd-medicin för att fungera… Men hur?

Annons:
Gurgil
10/14/15, 5:50 PM
#7

Testa Ritalin jag var samma som du var arg osv sen testade jag Ritalin blev stor efekt den är böst ger betyg 10av10

Bozzibozz
10/14/15, 7:44 PM
#8

Gurgil. Vilken Ritalin?

Gurgil
10/14/15, 8:22 PM
#9

Det är ADHD medicin

[Ruffsetuss]
10/14/15, 9:33 PM
#10

Det finns andra ADHD - mediciner än Concerta , prata med din läkare .

Upp till toppen
Annons: