Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 2409 ggr
Henrik93
2015-10-28 16:49

Möte idag.

Idag hade jag mitt första möte med Habiliteringen efter att min psykolog skickat remiss dit då de funderade om jag har Aspergers. Mina intryck var lite allt möjligt. En utav människorna var en arbetsterapeut och den andra var… ja. En psykolog eller vad man ska säga. Jag vet inte om jag gillade den där arbetsterapeuten och vet inte om jag ska säga det till henne för hon hade inte ett professionellt förhållningssätt- utan tryckte ofta på sina personliga åsikter. Och jag har ju inte bett henne om det. Den här psykologen kändes iaf bra. Och mötet handlade mest om att vi gick igenom själva remissen och pratade lite om olika frågor och sådant jag fick på intervjuer hos neuropsykologen. Och såhär efteråt så är jag inte riktigt säker på vad de menade med allt. Men som jag förstod det så skulle de nu gå igenom det som sagts och se hur många kriterier jag uppfyller utav asperbergers syndrom. Och de kunde inte tala om när de skulle höra av sig igen. Men jag fick lite bra tips på hur jag kunde göra för att klara av dagarna bättre och sådär. Så nu ska jag vänta:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-29 00:05
#1

Jag personligen tycker inte att det är fel att säga om man inte gillar någons bemötande osv.

Honestyisdead
2015-10-29 05:16
#2

De ska väl inte sätta diagnos efter ett möte?

Henrik93
2015-10-29 23:05
#3

Hera, ursäkta om jag var otydlig- de ska se om jag uppfyller tillräckligt många kriterier för Aspergers för att jag ska få en utredning utav Aspergers.

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Honestyisdead
2015-10-29 23:23
#4

Aha :) Hoppas dom är snabba så du förhoppningsvis får påbörjat utredningen :)

Henrik93
2015-10-31 07:06
#5

Hera, jag har redan fått en ny tid i november :D

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Honestyisdead
2015-10-31 08:00
#6

Gött :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: