Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1429 ggr
taylor__lambert
10/30/15, 6:58 PM

Man tycker ju att dom borde förstå

Jag har hållit på med min utredning nu i snart 1 år (shit kan inte fatta att det tagit sån tid) jag började utredningen med ADD/ADHD men den verkar ha tagit en ny vändning så nu verkar jag utredas för ADHD/aspergers så denna vecka kändes det bara konstigt som om jag glömt nått, sätter mig vid skrivbordet så jag kan börja plugga lite inför skolan nästa vecka och då i en av lådorna ligger då den där **** lappen om att jag ska på återbesök idag den 30:e kl 15.00

Ingen sms påminnelse, inget telefon samtal, dom borde väl ändå fatta att jag har svårt att passa tider, komma ihåg saker? Eller? Det är ju en av anledningarna som jag är där för, för att få hjälp! Så antar att jag nu måste betala de där **** 350:- kronorna? Eller? Jag tycker det var idiotiskt att dom inte ringde och kollade med mig vart jag var för det har en del läkare gjort för jag har sagt att jag har dåligt kom ihåg, eller ens skickade sms påminnelse som jag fått innan men helt plötsligt inte fick.

Blir bara så in åt helvetes förbannad när detta händer.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Honestyisdead
10/30/15, 7:11 PM
#1

Konstigt att du inte fick sms om du fått det från det stället innan.  Du får ringa och fråga. Det är dom som bestämmer om du måste betala eller inte. Är dom snälla slipper du.

Aleya
10/30/15, 7:13 PM
#2

Brukar du få påminnelse via sms? Om det är så så tycker jag att det är mysko. Ring på måndag och fråga tycker jag. Sen är mitt tips att när man får kallelser att sätta upp dom på kylskåpet. Då glömmer då inte jag lika lätt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
10/30/15, 7:14 PM
#3

Och ställa larm på mobilen två timmar innan man ska vara på mötet. Det måste jag göra.

Honestyisdead
10/30/15, 7:14 PM
#4

Och här får man inte sms av vuxenpsyk.

[Ruffsetuss]
10/30/15, 7:16 PM
#5

Jag får alltid sms påminnelse dagen innan både till NPF- mottagningen och till min vanliga Husläkare , det har dom som rutin . Antagligen för att slippa tider som inte utnyttjas . Skaffa dig en Whiteboard tavla med datum /veckodagar kanonbra tycker jag 😊

Honestyisdead
10/30/15, 7:19 PM
#6

Vad orättvist!  Dom enda som skickar sms här är tandläkaren.

Annons:
[Ruffsetuss]
10/30/15, 7:23 PM
#7

Ja jag blev helt förvånad när jag flyttat hit o det hände 😊

Aleya
10/30/15, 7:30 PM
#8

Har fått påminnelse från allt från tandläkare till cellprov i båda landstingen jag bott i

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
10/30/15, 8:50 PM
#9

spelar ingen roll om jag sätter den på kylskåpet eller om jag har den framför näsan tom. Glömmer sekunden jag ser pappret. Hade tom glömt att jag skapade denna tråd. I vanliga fall brukar min mamma hjälpa till men nu visste inte hon om att jag hade fått pappret så hon visste inte att jag skulle gått till psykiatrin idag. Får ringa på måndag och höra vad dom säger. Brukar alltid få sms påminnelse för alla mina besök, tandläkare, husläkare, psykläkare, ja allt, då ställer jag ett alarm för då håller jag ändå i mobilen, men lägger jag bort mobilen så är det glömt nån minut senare.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Honestyisdead
10/30/15, 9:31 PM
#10

#9 Fast vad är skillnaden på ett larm och ett sms?

Jo ett larm kan du ställa om till tex en timme senare. Nu låter det konstigt.

Maleficum
10/30/15, 9:48 PM
#11

Brukar få sms påminnelse till i princip allt här med men ställer alltid ett alarm i mobilen ändå och det gör jag direkt jag fått en tid (om det nu är på plats eller via telefon) och sen har påminnelse minns en timme innan men ofta två om det är lite längre dit jag ska eller om jag måste hinna äta innan.

Men brukar du få påminnelse på sms och inte fick det denna gång ska du helt klart ta upp det när du ringer till dem på måndag.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

taylor__lambert
10/30/15, 10:05 PM
#12

#10 en sms påminnelse får du oftast dagen innan besöket, ibland 2 dagar innan, och man kan då sätta ett eller flera larm efter varandra den dagen du ska på besök. så visst är det skillnad mellan de två. det beror väl på vad man som person behöver. Så vad är det konstiga?

Så länge jag har min mamma som hjälper mig behöver hon bara veta om att jag ska till psykiatrin så påminner hon mig säkert 5-6 gånger under dagen.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Honestyisdead
10/30/15, 10:18 PM
#13

#12 Det kan man sätta genom larm. Om du har besök om tex en månad. Då sätter du ett larm en vecka innan. Sedan två timmar innan.

Annons:
taylor__lambert
11/2/15, 1:56 PM
#14

#13 nja inte på den mobil jag har, har en windows mobil inte den bästa sorten heller. Kan bara sätta larm för en vecka. Så glömmer jag bort så är det liksom helt glömt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Honestyisdead
11/2/15, 3:39 PM
#15

#14 Då kan du förnya larmet var gång den larmar fram till mötet.  Eller be om en handy som hjälpmedel.

Maleficum
11/2/15, 5:55 PM
#16

#14 Du har inte någon kalender app i mobilen? Är vad jag använder för påminnelse kan man även ställa in den att larma någon dag tidigare också :) Sen använder jag mobilens larmfunktion för allt som återkommer samma dagar och tider (tex lunch, middag, stallet, yogan).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

taylor__lambert
11/2/15, 7:37 PM
#17

#16 jo kalender finns, vet inte dock om man kan lägga in något på den

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: