Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Svettas av Ritalin.

2015-11-08 14:57 #0 av: Cochon

Hej hej, jag har börjat på Ritalin för någon månad sedan. Tycker det funkar väldigt bra för mig, bortsett från en liten detalj. Jag svettas som en gris! haha
Någon som också fått denna biverkning? Någon som vet vad man kan göra åt det? Går det över med tiden kanske? När kroppen har blivit lite mer van vid Ritalinet kanske?

/Cochon

Anmäl
2015-11-10 18:54 #1 av: GråHäxa

Samma problem här, kan väll inte påstå att det blivit bättre med tiden. Dock är det inte något jag tänker på varje dag. Har nog alltid varit ganska varm av mig iof men tycker att jag snabbare blir svettig sedan  jag började med ritalin.


Anmäl
2015-11-10 20:58 #2 av: missporcelain

Samma här! Har dock blivit myyyycket bättre! I början svettades jag som en gris och svettet luktade kattpiss... Fick ha med mig ombyte till jobbet Skrattar
Svettas fortfarande men inte lika mycket och det luktar inte lika illa!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.