Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1028 ggr
zatanica
2015-11-10 17:11

Frustration delux

Här var jag ute i tid i bryttiden mellan vår och sommar, sa att jag nu var mogen att testa medecin mot min ADHD. Fick en tid till läkare i augusti tror jag det var, men kunde tyvärr inte då. Fick en ny tid, hamnade hos en at läkare eller vad det heter innan de blir "riktiga"läkare, han undrade varför jag hamnade där då han ju inte får skriva ut medicin. Fick telefontid med en Bruce som inte pratade svenska ordentligt över en knaglig telefonlinje.

Fick spel då han inte lyssnade på mig, skulle få remis till grann stan, han glömmer bort att skicka min remiss så klart, han jobbar bara 50% dessutom

Nu sitter jag här tok frustrerad då jag har ett skolarbete att göra. Det involverar 4 vetenskapliga artiklar på engelska, dessa ska jag läsa för att sedan göra en review. Arbetet ska vara inne på fredag den 20/11

Sitter nu och läser och får kämpa för att inte få agressions utbrott, knöla ihop artiklarna, kasta dem åt helvete och börja gråta av frustration. Läser max två ord och vips så susar 10 000 saker i huvudet som man försöker tränga undan för att konsentrera sig på texten.  FÖrsöker dela upp texten i små stycken som jag läser ett i taget. Läsa lite, göra något kul en stund, läsa lite till. Men det tar ju 100 år att göra så. Sedan var det ju det där med koncentrationen, hjälper ju inte att göra så när hjärnan tycker det är en bra ide att göra 100 andra saker eller så samtidigt, så som fundera på vad man ska äta i morgon, när det är dags at åka till yogan, vad man kan göra i helgen, vad man ska googla på för kul, om man kanske ska ha lite the, att man vill ha godis, ja allt mellan himmel och jord och lite till. 

Kommer bli alvarligt knäpp om jag inte får testa någon medicin snart speciellt som jag ska skriva ett masterarbete i vår. Räckte att skriva kandidaten utan medicin, tog en evighet att avsluta och trodde jag skulle dö på kuppen typ. 

Suger verkligen att få anstränga sig så mycket mer än andra. Folk säger att det är jobbigt för alla att plugga och skriva stora arbeten, jo visst det kan jag köpa. Men lägg då till att man inte kan fokusera för fem öre och att det kryper i hela kroppen, då kan du ha rätt att börja klaga. Samt att man måste hitta egna vägar att lösa problem som man får, att man gör minst dubbelt så mycket arbete som andra för att klara av saker.

Behövde bara skriva av mig en aning då frustrationen kokar över i mig just nu. Vet inte vad jags ka öra riktigt.

Har lust att anmäla den där läkaren på något vis för att han inte har gjort sitt jobb och för dåligt bemötande, han verkar inte ens veta vad ADHD är och vad det innebär.

Annons:
Ananse
2015-11-10 21:53
#1

Sån där stress upplever jag också. Jag känner mig utsatt på arbetsplatsen och som att folk väntar på att jag ska göra nåt fel som dom kan slå ner på… Just nu står hoppet till medicinering, men det kommer inte att bli av före nyår.

zatanica
2015-11-11 00:16
#2

Mm känner igen det där, man överanstränger sig för man inte vill göra fel. Man vill vara bra, perfekt, och klara allt som alla andra gör inom samma tidsram.

Tourette_Mannen
2015-11-11 05:27
#3

Kan du inte "låna" medicin av någon du känner?  Kanske går metylfenidat att få tag på av någon langare eller liknande?

Annars så kan belöningar funka, typ plugga 3 timmar och gör något kul 1 timme.

zatanica
2015-11-11 09:54
#4

#3 men det är ju så jag försöker göra, läs de här sidorna, sedan får jag göra vad jag vill, läsa lite till, göra vad jag vill. Men funkar ju inte när man bryter ihop 😡

Jo visst har jag funderat på dit första förslag, har en bekant med samma diagnoser som har över, men då tänker jag på oxå att det kanske förstör mina chanser när jag väl får tid för medicin om det skulle komma fram.

Upp till toppen
Annons: