Annons:
Etikettkan-jag-ha-npf
Läst 2126 ggr
vaniljkaka
2015-11-25 15:39

Vad händer efter utredning?

Ska snart utredas, men vad händer efter? Jag fattar ju att man får massa hjälp och medicin om det visar sig att man har en diagnos. Men om man inte har en?
Säger psyk bara hejdå? sen är det inget mer med de?

Jag kommer ju fortfarande ha kvar problemen som jag sökte för.
Börjar dom kolla närmare på om man har en personlighetsstörning?
vissa personlighetsstörningar känner jag igen mig  jätte mycket i, som fobisk, osjälvständig, schizoid och tvångsmässig personlighetsstörning.

Annons:
Annielle
2015-11-26 20:54
#1

Självklart ska du ju få gå kvar hos psyk även om det inte visar sig att du har någon Neuropsykiatrisk diagnos.

Precis som du ju säger har du ju kvar problemen som du sökte för.

Det finns ju mycket annat än personlighetsstörningar, så just det behöver det ju inte vara, finns ju andra diagnoser som rymmer de symptomen du listar.

De bör hur som helst utreda dig på andra sätt också och komma fram till bästa sätt att hjälpa dig på efter dina behov.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

vaniljkaka
2015-11-27 14:13
#2

# vadå för andra diagnoser? Bipolär är jag absolut inte. Vad finns de mer?

Annielle
2015-11-27 15:17
#3

Det kan vara flera diagnoser, te.x. kan man ju ha tvångssyndrom, vilket inte är en personlighetsstörning utan en neuropsykiatrisk funktionssättning.

Fobisk personlighetsstörning kan misstas för social fobi…

Finns ju andra skäl än personlighetsstörning till att man är osjälvständig också och varför mankan tyckas stämma in på Schizoid personlighetsstörning.

Men det är ju mycket som kan göra sitt, som depression, ångest, trauman, kanske ADHD /ADD, Aspberger eller annat…

Man måste ta det med en nypa salt om man gör självtester och sådant t.e.x.

Man kan tycka att man stämmer in på mycket när man läser om det, men det är inte alltid man får med allt så.

T.e.x kan jag ta mig själv som exempel som många gånger har fyllt i diverse papper från psykiatrin men också diskuterat runt frågorna med min behandlingsansvariga eller psykoterapeut som då har förklarat mer vad som faktiskt menas och där med har jag behövt ändra på vissa svar. det är  inte alltid så självklart när sådana frågor ställs vad de exakt menar tyvärr.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: