Annons:
Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 6034 ggr
Saarraa Jns
2015-11-27 09:39

Kedjetäcke

Är det nån som har kedjetäcke här? Märkte ni förbättring direkt eller tog det tid att vänja sig?
Jag har haft mitt 3 nätter nu men märker ingen större skillnad förutom lite träningsvärk :P

Annons:
Annielle
2015-11-27 09:49
#1

Minns tyvärr inte, har haft mitt så länge, men tror inte att det gör så stor skillnad eftersom de är så pass lätt, ska testa ett som är tyngre snart (hade från början ett som var för tungt och kändes jätteobehagligt eftersom jag hade skitsvårt att röra mig) så kan rapportera när jag har börjat testa det nya.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Saarraa Jns
2015-11-27 09:59
#2

Okej ja mitt väger 10 kilo men tror inte ett lättare kommer göra större skillnad.

Annielle
2015-11-27 10:07
#3

Känns det ok, så kör på den tyngden!

Jag hade bara 8 kg när det blev för obehagligt och även typ en klaustrofobisk känsla för mig, ska testa 6 kg nu i stället.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maleficum
2015-11-27 13:06
#4

Jag har ett på 12 kg. Hur förbättringen gick i början kan jag inte svara på då jag samtidigt fick ändrad dos av medicinen vilket gjorde att jag inte kunde sova all på några dagar. Men sover bättre nu och har svårt att sova utan det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Udoon]
2015-11-27 14:56
#5

Jag har bolltäcke och inte kedjetäcke, men dom funkar ju på ungefär samma sätt. Mitt väger 7 kilo och jag älskar det! Jag brukar annars sno runt mycket i sömnen, och kännas som jag typ faller och sånt, och det har hjälpt jättemycket! Extra mysigt nu när det börjar bli kallare men en stor tjock kokong att krypa in i😃

Splatter
2015-11-27 15:20
#6

Får alldeles för ont i lederna av de hårda kedjorna. Bolltäcke prasslar för mycket. Men jag tycker att ett viktat täcke fick mig att somna snabbare och sova bättre, så jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Att lägga på tunga filtar på täcket blir för varm. :/

Annons:
elvatolv
2015-11-28 08:52
#7

Jag har ett fibertäcke på 10 kg, det varken prasslar eller gör ont. Vet inte riktigt hur det påverkar sömnen för jag har sömntabletter ändå men det är iaf jätteskönt!

Annielle
2015-11-28 09:51
#8

Fibertäcke med vikt hade jag aldrig hört talas som förrän nu, låter ju mycket bättre på det sättet att man inte borde få ont eller prasslar 🙂

Såg dessutom att mitt landsting skriver ut det, så ska fråga min sjukgymnast om det…

Det jag där emot är rädd för är att det ska vara sjukt varmt och tjockt är det inte väldigt varmt?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

nikkaluokta
2015-11-29 20:27
#9

Jag har kedjetäcke på 12 kg å sover som en stock… Utan Melatonin eller Propavan! Enligt min sömnmätare so er jag i snitt 5 å en halv timme djupsömn nu jämförelse mot ca dryga timmen förut… För mig är det en stor förändring till bättre, mycket bättre! Jag kan till och med längta till att få sova!

elvatolv
2015-11-29 22:39
#10

Ja på sommaren är det för varmt med fibertäcket för mig, men vår,höst vinter är det perfekt! Inte varmare än ett vanligt vintertäcke tycker jag. Jag längtade till hösten nu så jag kunde börja använda det igen. Jag skulle aldrig kunna ha massa kedjor eller bollar på mig på natten. Fibertäcke rules!! ;-) Försök att få det!

Annielle
2015-11-30 14:09
#11

#9

Gud så sjukt avis jag blir, jag sover i princip aldrig mer än 5 timmar på hela natten, lär ju inte vara mycket djupsömn med min  oroliga sömn heller 😕

Aldrig att jag längtar efter att få sova, ångest runt hela skiten mest jämt.

Vad är det för sömnmätare du har?

#10 Hmm, ja kanske prova åtminstone, kan inte ha vanliga vintertäcken, så jag är skeptisk till att det skulle fungera med ett fibertäcke då, är sjukt frusen på dagarna men svettas sjukt lätt på natten tyvärr….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Leviatan
2015-12-03 04:17
#12

Är också intresserad av vad det är för sömnmätare du har? Prövat täcken och alla möjliga piller, lyckas inte sova bra vad jag än gör.  Nu sitter man här kl 4 på morgonen och undrar hur mysigt humör man kommer ha imorgon.

nikkaluokta
2015-12-03 11:24
#13

#11 och #12 jag har ett Garmin aktivitets-armband med sömnmätare! Den visar sömnkurvor, djupsömn, lätt sömn, rörelse etc varje natt! Har visat min Dr å även sjukgymnasten som jag provad ut mitt kedjetäcke hos! Jag har aldrig sovit… Men nu med mitt kedjetäcke å det är såå skönt å befriande :-) Hoppas ni oxå får uppleva detta för det är helt underbart!

Annons:
Maleficum
2015-12-03 11:31
#14

Jag använder SleepBot app i telefonen för att följa sömnen (dock får man ju inte så exakt resultat) och har då kurvor för hur mycket jag rör mig (vilket är betydligt mindre efter jag börja med kedjetäcket) och man kan även ha ljudinspelning (om man tex snarkar men jag låter inget på natten så stängde av det). Den spårar ju även hur länge man sover (även om jag och många önskar det fanns en pausknapp för när man vaknar och behöver tex upp och kissa). Från att ha en genomsnittlig sömn på 5-6 timmar är jag nu (efter att även slutat med min medicin för två-tre veckor sedan) nästan uppe i 8 timmar (har varit runt 7 medan jag åt medicinen men hade täcket).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: