Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Kost och matlagning

Matproblem

2015-11-28 13:52 #0 av: Sollar

Vet inte riktigt hur jag ska formulera detta, jag har AS och OCD och har problem med middagar. Jag fastnar för en rätt och äter den varje dag en period, det kan vara från någon vecka till 4-5 månader. Jag kan äta något annat men oavsett om det egentligen är min favoriträtt så tycker jag då inte om det om det är en annan rätt som gäller just då, det känns helt fel och jag vill bara känna smaken av rätt mat . Kan äta ute och hemma hos andra, fast det är sällan jag gör det, men hemma så måste jag äta den speciella rätten.

Anmäl
2015-11-29 17:45 #1 av: Hera

Är det verkligen ett problem?

Jag har sådana perioder men för mig är det inte ett problem.

Anmäl
2015-11-29 19:28 #2 av: Sollar

Inte alltid men ibland, om det man fastnar för är onyttigt t ex, eller jobbigt att göra och man får lägga energi som kunde sparas till annat på maten.

Anmäl
2015-11-29 19:49 #3 av: Hera

Jo det är klart.

Anmäl
2015-11-29 23:01 #4 av: Sollar

Jag är inte helt ensam om detta då iaf, det kanske inte är så superovanligt som det känns att det skulle vara.

Anmäl
2015-11-29 23:09 #5 av: Hera

Nej du är absolut inte ensam :) 

Anmäl
2015-12-01 12:45 #6 av: [Udoon]

Jag är likadan i perioder.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.