Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1925 ggr
Therese
2015-12-12 21:43

Add

Hur kom du på att du har ADD, eller hur kom du på att du behöver utredas för det?

Jag har länge känt att jag inte är riktigt som alla andra. Får inte färdigt saker och ting, sociala situationer är ofta jobbiga, speciellt firande med familj eller möten med jobbet. Nu hoppar jag inte över dessa men jag kan känna mig som om jag står utanför det. Kan sitta och lyssna men får inte in det riktigt. Pratar flera samtidigt kan jag inte koncentrera mig.

Det är mycket mycket mer. Gjort flera självtester på nätet och fått högsta poäng.  Det är såpass illa att det skadar mitt förhållande och jag känner att jag måste göra något åt det nu.  Måste få veta varför jag är som jag är och varför jag gör som jag gör. Är det bara att gå till sin läkare och be läkaren skicka en remiss till psykiatrin?

Annons:
Maleficum
2015-12-12 21:50
#1

Jag var på internetpsykiatrin på intervju för att se om jag skulle passa för deras program och han jag träffa misstänkte ADHD så han skicka remiss för utredning.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

lollynonna
2015-12-12 21:50
#2

Jag är precis som du och håller den mesta av aggressionen inne också,så ADHD tror jag inte att jag har. Har också fått högsta på alla tester på internet osv, så tror att en utredning skulle behövas :P

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Therese
2015-12-13 00:25
#3

#1 internetpsykiatrin? Hur fungerar det? #2 Jag har nog alltid hållt det mesta inom mig. Tills jag blir tillräckligt arg. Min bror har ADHD och vi har haft härliga fighter när vi var yngre. I skolan var jag mest tyst men kunde inte koncentrera mig. När jag slutade åttan hade jag fyra godkända ämnen.. När jag slutade nian var det bättre. Några gymnasieämnen pluggade jag upp som vuxen, då gick det bättre. Tycker det är läskigt när man har en frustration inom sig, man är irriterad men vet inte på vad. Blandar ihop det med min ångest också tror jag. Ja hej detta blir nog bra 😂

Maleficum
2015-12-13 00:58
#4

http://web.internetpsykiatri.se/

De har ofta olika internetbaserade program för behandling och forskningsstudier man kan anmäla sig till (och om man passar så får man delta). Var läkaren jag hade gått till som troligen inte helt förstått vad det innebar och gav förslag att kika där (var till läkaren för depression då jag höll på att bli utbränd igen). Passade inte in för att få delta (då jag har svårt för läsande) men fick bollen att rulla för att få en utredning och diagnos.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annielle
2015-12-13 20:12
#5

Jag såg ett program på tv om ADHD som tog kål på mycket myter om ADHD och dessutom hade tjejer med i programmet, det öppnade upp mina ögon och jag kände igen mig mycket i det de beskrev, hade aldrig innan det tänkt en enda gång att ADD skulle vara något jag skulle kunna passa in på, hade nog för övrigt bara hört talas om ADHD då.

Så tog upp det med psykiatrin som jag har hört till i många år, min psykoterapeut har dessutom undrat i flera år om det inte är någon mer diagnos jag har som ställer till det….

Well, är ju inte säker på min diagnos länge (se tråden "Är ni säkra på er diagnos" om du vill veta mer om det=

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: