Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1798 ggr
ADHDharjag
12/26/15, 11:08 PM

Trött på adhd

Är less på att inte orka fokusera, svårt att komma igång med tråkiga saker vilket gör att jag alltid hamnar i sista minuten stress, tröttna på alla nya projekt/intressen jag testar efter en månad pga rastlöshet. Less på mediciner mot ADHD då jag bygger tolerans och får problem på kvällen när medicinen går ur kroppen. Förbannad på sjukvården som saknar resurser och kan bara erbjuda piller mot allt, kommer sluta med 20 piller varav säkert hälften är mot biverkningar av andra piller. Tycker det är jobbigt att känna att ingen förstår då jag inte känner någon annan med ADHD. Får mycket goda råd från anhöriga och omgivning på hur jag borde göra, men oftast hastiga utan att dem lyssnat på mig ordentligt. Känner mig trött. Är det någon mer som känner som jag?

Annons:
Ananse
12/26/15, 11:51 PM
#1

Ja fyfan… Det är först senaste åren som jag fattat hur svårt allting är. Innan dess har jag löst det genom att undvika det mesta. Egentligen vill jag vara precis som jag är, men världen därute är inte i fas med mig, så jag måste anpassa mig. Och det går väl sådär… Det fungerar. Typ. Mer eller mindre. Men det är som att man alltid är lite sämre än alla andra, lite trögare, llite mindre ambitiös och lite mindre framgångsrik.

ADHDharjag
12/27/15, 12:21 AM
#2

Ja, att anpassa sig är jobbigt. Svårt att få vänner annars, men arbete fungerar bättre i alla fall så länge arbetsgivaren förstår ens tillgångar. Tycker det går att anpassa livet ganska bra bortsett från nära relationer. Men känslan av att vara dålig förföljer mig ständigt. Är rädd för att bli "avslöjad " och om jag gör fel kommer omgivningen stämpla mig hårdare än om det vore någon annan utan diagnos.

[hugo2006]
12/27/15, 12:25 AM
#3

-Adhd har jag

Du är inte ensam! Jag skriver kanske väldigt ostrukturerat och långt. Ska försöka att dela upp lite. Stycken osv. Men läs gärna om det går om mitt kaos.
Så kanske du känner att vi är fler eller så <3

Vet inte hur man gör, men jag saknar också omgivning som "har" "är" ADHD, så för mig är denna sidan kanske en möjlighet att börja få kontakt?

Upp till toppen
Annons: