Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1707 ggr
Jennyjustine
1/10/16, 6:23 PM

Tjejer med Asperger

Hej! Ska eventuellt genomföra en utredning framöver och screeningen visar starkt på trolig AS. Känner att jag själv har många fördomar om diagnosen som jag vill bekämpa. Söker därför andra tjejer i ålder 20-30 år ( är själv 25). Allra helst dig som har akademisk examen,jobb och bor i västra Götaland eller Halland. Det skulle vara fantastiskt att få känna igenkänning för första gången på riktigt och inte bara i vissa böcker. Hoppas vi hörs. /J

Annons:
zatanica
1/10/16, 9:09 PM
#1

Jag är 32 bor i Södermanland, har pluggat på distans och planerar att skriva mitt masterarbete i biologi nu till våren. Har både AS och ADHD, fick ADHD diagnosen först för fem år sedan och AS diagnosen ett år senare. Fråga på bara, lite svårt att veta vad du undrar över. Men kan ju säga att det blivit mycket extra arbete oc en heldel missförstånd när man pluggat. Har ofta gjort mer än vad som krävs och tolkat uppgifter bokstavligt vilket nye alltid är bra då man tydligen ibland även ska svara på sådant som inte efterfrågas, då blir man riktigt arg.

Jennyjustine
1/11/16, 9:24 PM
#2

Hej, kul att få respons! Hur upplevde du det att få diagnos? Hur upplever du din vardag? Får du stöd från omgivningen och i så fall på vilket sätt? Jag är en nyfiken en… :)

murmilura
1/11/16, 9:48 PM
#3

Ses av samhället som tjej (tyvärr), men är ickebinär. Har huvuddiagnosen Aspergers och underdiagnosen ADHD om du har några frågor. :)

Upp till toppen
Annons: