Annons:
Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 2191 ggr
JuliaMG
1/17/16, 5:00 PM

Hjälpmedel och stöd i skolan?

Hejsan! Jag är femton och har ADD, drag av autism och social fobi. Är bara allmänt nyfiken vad man kan få för hjälpmedel och stöd när man har någon av dessa diagnoser. Har inte speciellt stora svårigheter med min ADD och autism, och sköter skolarbetet ganska bra, men om det finns hjälp att få som kan underlätta så tackar jag ju inte nej. Jag vet att man kan prata med sin psykolog om detta, men hon har inte mycket tid för mig, så därför frågar jag här. Dessutom kanske ni har bättre koll än vad hon har, inte vet jag..🙂

Jag har hört något om en penna som typ spelar in genomgångar i skolan, men vet inte ingående hur den fungerar. Någon som vet något om detta?

Tacksam för svar! :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Annons:
Diagnosvid30
12/12/18, 10:40 AM
#1

Hej, Ser att det var länge sen som du skrev men här kommer några tips iaf :) Focus keeper - app som räknar ner tiden och påminner om paus. Wunderlist - en väldigt bra listapp som går att anpassa mer än iPhones påminnelser. Mindfulness/meditation varje dag för att minska stress och stressymtom. Boka tid hos en arbetsterapeut, de är utbildade just för sådant här.

Upp till toppen
Annons: