Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

började med concerta idag

2016-01-19 07:23 #0 av: makahi

Idag började jag äntligen med min medicin. 18mg concerta en vecka innan den höjs till 36mg.
Har du provat concerta, vad tyckte du om den? Och hur många dagar tog det innan du började "känna av" den? :)

Tack för svar! Kramar

Anmäl
2016-01-19 15:52 #1 av: Annielle

För mig var det som att vakna upp till ett nytt bättre liv första dagen jag tog concerta, fantastiskt kändes det!

Sen gick allt bara nerför för varje dag som gick tills jag gick runt med panikkänslor, tryck över bröstet, svårt att andas, förvirring m.m gav det en vecka, vilket var flera dagar för mycket av att må olidligt.

Men, det är ju så olika och jag är oerhört medicinkänslig så...

Lycka till hur som helst!

Anmäl
2016-01-19 16:01 #2 av: NeuroJajje

Jag började nyligen med Ritalin och den gav iaf effekt inom 1 timme tyckte jag, kanske är annorlunda med Concerta, det vet jag inte. 

Men jag tror du bör känna av rätt så omgående.

Mvh

Anmäl
2016-01-19 16:04 #3 av: makahi

Tack för svaren :) jag förstår att det är olika för alla, men det är skönt att höra hur andra upplever/har upplevt den medicinen :) jag vet själv inte,jag känner nog ingenting tror jag förutom extrem huvudvärk, men det var en vanlig biverkning sa dom.

Anmäl
2016-01-19 16:19 #4 av: NeuroJajje

Det kan ju även vara så att du inte direkt känner av något just pga den låga dosen.  Om jag förstår dig rätt så äter du idag 18mg som även är den lägsta dosen. 

Kom ihåg att få i dig vatten, det kan även hjälpa mot huvudvärken.

All lycka till dig :) 

Anmäl
2016-01-19 16:37 #5 av: Annielle

Extrem huvudvärk låter ju väldigt jobbigt!Ledsen

Hoppas att det går över snart!

Anmäl
2016-01-21 14:36 #6 av: Hera

Minns inte hur länge jag åt dom, bara ett par veckor.

Eftermiddagar och kvällar bestod av huvudvärk, illamående och jag blev aggressiv. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.