Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2046 ggr
Jonnzie
2016-01-27 21:41

I morgon börjar jag med Concerta

Äntligen börjar jag med medicinering och hoppas så på att den hjälper mig att sortera tankar m.m. 

Men också spänd över hur det blir. 
Snälla berätta hur det var för dig :)
Gärna både för och nackdelar, hur det kändes o när det kändes o vad som kändes :)

Annons:
jtoivola
2016-01-29 06:45
#1

Tjena! Jag har käkat Concerta i ungefär 10 år nu till och från :) Har prövat olika sorter men för mig är det Concerta som hjälper mig att "hålla mig på banan" Jag har betydligt längre uthållighet och mina impulser har blivit lite färre :P Det är som svårt att beskriva vad Concerta gör för mig, men för mig är det helt klart en positiv förändring som skett sen ja började med den! Lycka till

Ananse
2016-01-29 07:32
#2

Ja, jag har stått i kö till läkaren i tre månader. När jag ringde till mottagningen sa dom att jag kanske kan få träffa läkare bortåt mars.

Annielle
2016-01-29 15:16
#3

#2 Helt sjukt att du ska behöva vänta så länge på en läkartid! 😡😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Jonnzie
2016-01-30 10:29
#4

@jtoivola Tack för att du delade med dig :)

Jonnzie
2016-01-30 10:31
#5

@ananse Jag har inte ens fått träffa läkare, endaat hon som satte diagnosen och hon var inhyrd så inget prat om medicinering

makahi
2016-01-30 15:35
#6

Hej! :) jag började med Concerta förra veckan, jag började på minsta dosen 18mg, första dagen hade jag extrem huvudvärk, jag visste inte vart jag skulle ta vägen, kändes som början på migrän som aldrig bröt ut.. den andra dagen käkade jag Alvedon hela dagen och huvudvärken var inte lika jobbig. Sen har det varit upp o ner, jättemycket energi vissa dagar, som vanligt andra och helgen hade jag extrem ångest men det gick över. Sen ringde min ssk och stämde av läget efter en vecka och nu har jag ökat dosen till 36mg om dagen. Nu känner jag mig "vanlig", lite piggare och orkar göra mer saker, men kan vända till att jag blir låg och lite deprimerad på två sekunder. Huvudvärken är borta, likaså aptiten. Hur når du och hur har det gått dom här dagarna sen du började? :)

Annons:
RosaBurk
2016-03-22 22:31
#7

Hur länge verkar Concerta? Blir det en påbyggnadseffekt om man tar flera dagar i rad?

Idag började jag med Concerta. Jag var först rädd för att testa, men det gick helt okej idag.

Först märkte jag inget, men sen när jag gick till skolan så kändes det som att jag blev avskärmad. Lite bortdomnad typ. Det var som att nån satte en påse över huvudet :p är detta en vanlig känsla.

Så märkte jag inte så mycket tyckte jag, fast jag kom i tid till skolan, och sen lyckades LYSSNA på en flera timmar lång föreläsning. Jag undrar om det egentligen är så det är för alla andra.

Det var liksom inte superkul, och då brukar jag inte hänga med alls, men nu kunde jag sitta och lyssna utan att somna. Extra bra då jag tycker att föreläsaren i vanliga fall är sjukt tråkig!

Sen blev jag lite ledsen för att jag aldrig känt detta innan. Skolan har alltid varit full av att jag varit ofukserad, pratig, somnat gjort annat… Men idag satt jag som en duktig flicka på stolen. Sjukt. Är det så det ska vara? Är det så det är för andra? Att man kan lyssna bara så där.

Sen var det inte lättare att komma igång med saker, eller att hålla koll, men att kunna vara skärpt och vaken och kunna sitta så länge. Det är helt sjukt fantastiskt.

Sen har jag haft huvudvärk till och från under dagen, lite magont och känt mig varm. Vet inte om det är bieffekter.

ÄndlösaTankar
2016-05-23 20:55
#8

För mig, så märkte jag inte stor skillnad i början. Mest för att jag var mindre och inte visste vad ADHD var. Nu känner jag stor skillnad. Men vilket stort ögonblick i livet ändå! Lycka till! :)

Upp till toppen
Annons: