Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2568 ggr
Vilsen M.S
2/1/16, 10:59 AM

Orolig o spänd av Ritalin?

Har nyss börjat med Ritalin ( är inne på tredje dagen nu). De två första dagarna när jag hade tagit min medicin kände jag mig ganska avslappnad o pigg, men i dag ( den tredje dagen) känner jag mig ganska orolig och spänd i hela kroppen. Dessutom är jag ganska trött.  Är detta normalt i början av behandlingen? Är det någon som har upplevt samma sak?

Annons:
Niklas
2/1/16, 11:07 AM
#1

Det kan ta ett tag innan kroppen stabiliserar sig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
2/1/16, 11:41 AM
#2

Då jag började med Concerta så hade jag massa olika biverkningar första veckorna, men det blev bättre ju längre tiden gick och inom 1 månad hade alla negativa biverkningar försvunnit då kroppen vant sig vid medicinen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vilsen M.S
2/1/16, 11:58 AM
#3

Ok, tack för svaren jag har fått hittills!🙂

JuliaMG
2/2/16, 4:41 PM
#4

Ritalin var inte alls min grej. Jag gick från att vara jättetrött och hängig, till att vara nervös, spänd och orolig, till att vara superpigg och energisk på typ två sekunder. Nu överdriver jag lite, men ritalinet spökade väldigt mycket för mig. Blev darrig på händerna, tappade matlusten och fick huvudvärk hela tiden. Första tiden gjorde jag regelbundna kollar hos skolsyster, och det visade sig att pulsvärdena och blodtrycksvärdena var alldeles för höga för att vara normala. Min psykolog beskrev det ungefär som att ritalinet lade för stor belastning på mitt hjärta, så jag fick inte fortsätta med det. Dock så kan det ju dröja ett tag tills kroppen vänjer sig vid medicinen, och det finns ju en del biverkningar. Det jag ville säga var väl helt enkelt det att jag tycker att du borde försöka hålla lite koll på typ puls och blodtryck, bara för att vara på den säkra sidan liksom..🙂

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Vilsen M.S
2/10/16, 2:55 PM
#5

Har fortfarande dessa biverkningar men var på kontroll hos sköterska som kollade blodtryck och puls som såg bra ut. Jag ska fortsätta med min nuvarande dos 20mg/dag i ca två veckor till då jag ska träffa sköterska igen för uppföljning. Sedan får vi se om jag ska höja dosen eller stå kvar på samma dos, det återstår o se!

NeuroJajje
2/11/16, 11:04 AM
#6

Jag känner igen mig precis i vad du beskriver.  Spänd/nervös/orolig, allt sen jag började med Ritalin

Provade Concerta och då försvann dessa biverkningar, så jag ska prata med min läkare om att byta.

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: