Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Torr i munnen/halsen av ritalin?

2016-02-12 10:36 #0 av: Vilsen M.S

Är det någon här som vet om man blir torr i munnen/halsen av ritalin? Har upplevt de två senaste nätterna att jag blir snustorr i munnen/halsen. Känns inget roligt alls då man knappt kan svälja. Måste gå upp o dricka vatten och även äta en banan för att halsen ska bli någorlunda bättre.

Anmäl
2016-02-12 10:40 #1 av: tk1971

Enligt Fass är muntorrhet en "mycket vanlig" biverkning av Ritalin.

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2016-02-12 11:17 #2 av: Farwuq

Jag tar Modafinil regelbundet mot mina narkolepsiliknande attacker.

Moafinil är en liknande vara, en så kallad centralstimulansia.

Jag blir ibland torr och seg i munnen. Detta framförallt om jag lägger mig på högsta dosering och samtidigt går på gymmet; då blir jag väldigt torr och seg i mun.

Själv tar jag inget efter ca 12:00, för att undvika att jag har svårt att somna.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-03-06 08:40 #3 av: Cochon

Har haft samma problem, men fick tips av apoteket på denna. Den är jätte bra. Mycket bättre nu än innan, visst kanske inte perfekt, men det är betydligt bättre än innan.

https://m.apoteket.se/produkter/207544

Anmäl
2016-03-06 11:50 #4 av: Farwuq

Bra tips.
Blomma

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-03-07 01:39 #5 av: AnneN

Jag använder denna spray mot muntorrhet och tycker den fungerar bra https://www.apoteket.se/produkt/proxident-munspray-50-ml-118940/

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.