Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1376 ggr
Vilsen M.S
3/1/16, 4:46 PM

Är det normalt att känna så här vid ökad dos?

Jag har nyss höjt doseringen på Ritalin (från 20mg/dag till 40mg/dag), jag gjorde det igår. Då igår på förmiddagen kände jag mig lite nervös o spänd men ändå avslappnad, senare resten av dagen kände jag mig rätt så orkeslös jag orkade inte göra så mycket.

Idag (andra dagen) kom biverkningarna två timmar efter jag tagit tabletten: Jag blev riktigt klen i hela kroppen, jag fick helt enkelt lägga mig i soffan för jag kunde inte göra något annat. Det var en ganska skön trötthet tyckte jag, det var inget jag mådde dåligt av. Denna trötthet höll i sig i ca en timme sedan kände jag mig ganska pigg (den höll i sin tur i sig i ca 45 minuter). Sedan var jag sådär ganska trött igen som jag var innan och det håller fortfarande i sig till o från. Jag känner även ångest som också kommer till o från. Jag hade även en liten period på ca en halvtimme där jag kände otrolig frossa som nu har gett med sig. En annan märklig biverkning jag hade var att det kändes som jag var lite full ( som tur var höll inte det i sig så länge), det kändes lite flummigt! Just nu när jag skriver det här känner jag mig fortfarande klen i kroppen och lite trött i huvudet men annars inga andra konstigheter.

Kan man verkligen känna så här i början av höjning av medicin? Är det någonting som går över? Jag vet att det är nog tidigt att känna sig orolig men ändå vill jag veta säkert om det kan vara normalt med dessa ovanstående biverkningar.

Annons:
zatanica
3/1/16, 6:21 PM
#1

Jag kände mig också typ full/bakis under vissa stunder när jag testade Ritalin på alla möjliga doser. Hade även den där förlamande tröttheten blev knäpp, inte kul alls. Samtidigt kunde jag ca 45 minuter efter intag vissa dagar känna en form av klarhet som att man såg världen på ett nytt sätt samtidigt som jag hade en form av overklighets känsla. Den kännslan varade oxå ca 45 minuter sedan kom tröttheten som ett brev på posten och stegrades allt efter vad tiden gick.

diamantletaren
3/1/16, 10:40 PM
#2

Metylfenidat tycks vara knepigt. Själv fick jag en ökad skärpa av det men också en väldig ångest. Ville bara gråta.

Upp till toppen
Annons: