Annons:
Etikettadhd-add
Läst 4128 ggr
BASE
2016-03-03 10:34

Attentin vs metamina

Har varit diagnostiserad med ADD under ca 7år.Av dessa har jag tagit Metamina i ca 5 år,tills nu precis då min läkare och i vissa fall kan förstå slippa massa pappersarbete och ger mig Attentin. Inte nog att denna medicin ger mig grav ångest men även ledvärk och påtaglig sådan.Skall på resa utomlands om ett par dagar och licens på metaminan tex är inte gjord så betyder det att jag efter alla dessa år inte skall ha medicin i vettig tid eller en betald semester med fru spolas ner i dasset?Vad kan jag göra?Har aldrig haft problem med Metamina.:(

Annons:
Annielle
2016-03-03 11:10
#1

Usch! Det låter ju verkligen inget kul!😕

Hör av dig till din läkare och berätta hur dålig du blir av Attentin och att han trots allt måste ge dig Metamina som du fungerar bra på.

Eftersom det tar tid med licens och sådant på Metamina tror jag ju tyvärr inte att du kan göra speciellt mycket för tillfället åt situationen 😕

Det enda jag kommer på förutom att kontakta läkaren är väl att skippa medicinen Attentin helt om den ger sådana biverkningar….mår du bättre utan den är det ju värt det!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

BASE
2016-03-03 11:23
#2

Det enda jag får göra är att gå i ide på något sätt att lägga över det mesta på min fru.Något som varken jag är glad för eller min fru som själv är en person som behöver all hjälp där hemma som möjligt.Tagit kontakt med min läkare och undrar hur långt det tar att lösa detta i dessa datatider.Kan flytta avresa nån dag men samt när frågan hur lång tid?Ja jag hoppas håller tummar och tår.Tack för ditt svar.

SSKAnna
2016-03-03 13:14
#3

Tråkigt att höra att du är en av de (jag har hört fler) som reagerar så. Själv märker jag tack och lov ingen skillnad.

Du kan dock i detta fall få licens på Metamina igen MEN som sagt- det tar tid.

Hoppas det ordnar sig på något sätt.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Upp till toppen
Annons: