Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1758 ggr
Anonym.000
3/7/16, 11:53 PM

Plugga

Hej, jag har svårt för att plugga och behöver tips. Jag är en sån som gör läxor eller pluggar dagen innan…Jag vill ju få bra betyg men jag kan nästan inte plugga de finns inte med i mitt liv. Snälla hjälp.. Behöver tips på att plugga eller att få de att bli roligare.

Annons:
VildaVittra
3/8/16, 12:13 AM
#1

Jag har haft två tekniker som fungerat väldigt bra för mig. Den första är att vara väldigt uppmärksam på lektionerna, sitta längst fram (gärna utan bänkkamrat) och skriva detaljerade anteckningar, då behöver man inte läsa lika mycket hemma.

Teknik två är att göra läxan direkt efter lektionen, då är det färskt i huvudet och mycket lättare att göra den. Fanns det inte tid mellan lektionerna för det, stannade jag kvar i skolan efter den var slut och gjorde dom då. För gick jag hem blev jag alltid distraherad. 

Sedan, så glöm inte bort att belöna dig själv, vi fungerar ungefär som hundar på den fronten. Säg till dig själv "Nu var jag duktig", sedan lagar du något extra gott till middag.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cochon
3/8/16, 7:28 AM
#2

För många hjälper det att plugga någonstans som inte är hemma, kanske i skolan eller på ett bibliotek. Finns färre disktraktioner där. Sedan finns det ett program som man kan ladda ned på datorn som heter ColdTurkey om jag nu minns rätt. Du gör i detta program ett schema för när din dator kan gå online och inte. Du kan även stänga av enskilda sajter (tror jag). Så t.ex. kan du blocka facebook kl. 16-17 varje dag för att den timmen ska du plugga och vill inte bli distraherad eller råka fastna i facebook.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

BASE
3/8/16, 7:31 AM
#3

Jag har under så många år velat plugga vissa ämnen men rädslan att som tidigare tillfällen på tex Komvux kulturskola och grundskola etc börjat bra men ganska snabbt speciellt efter vissa ämnen så började jag falla efter och efter en tid och medvetenheten att inte hinna ifatt så gav man upp.Men vill så gärna få mig en ordentlig utbildning innan det är kallt för sent.Men det var goda råd.:)

Upp till toppen
Annons: