Annons:
Etiketterlagar-reglerlss
Läst 2486 ggr
Calcifer
3/12/16, 4:31 PM

Anmälan.

Jag har fått nog av behandlingen jag får av psyk här, de har gjort fel så jäkla många gånger och de vägrar rätta till saker även när de kan. Helt enkelt så vill jag göra en anmälan, men jag vet inte riktigt vart man gör det eller hur man går till väga. Det handlar alltså om en psykmottagning där flertalet läkare och sköterskor behandlat mig riktigt illa i specifika situationer där de utan tvekan kunde haft dödlig utgång.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aleya
3/12/16, 4:36 PM
#1

Anmäl till löf… minns inte vad dom heter. Men det är en försäkring för patienter. Sen till patientnämnden. Hoppas att det går bra för dig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[AnimeV4]
3/12/16, 4:41 PM
#2

#0 Fy skäms på dem!😡

Av min psykolog fick jag ett A4 med en massa olika nummer. Ett av dem kunde man anmäla på, men jag minns inte namnet. Jag ska se om vi hittar pappret senare. Minns att det var via landstinget iallafall, så du kanske finner det via 1177 eller om du söker på ditt landsting + anmälan.

Calcifer
3/12/16, 5:29 PM
#3

Tack för svaren! Tycker det är så jäkla trist att det ska behöva gå så långt men alltså nä. Jag är less på att bli behandlad så här nu, jag orkar inte längre. Det måste få ett slut på nåt sätt och hellre genom att få bättre hjälp än att jag ska göra slut på mitt liv helt sonika för att få stopp på all smärta.

Jag ska se om 1177 kan hjälpa till. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
3/12/16, 5:43 PM
#4

Vet att patientnämnden kan du nå via mina vårdkontakter

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
3/12/16, 5:46 PM
#5

Ah, perfekt!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[AnimeV4]
3/12/16, 7:14 PM
#6

#3 Jag beklagar verkligen att du råkat ut för detta, men wow vad stark du är! 🏆 Tänk också på att du hjälper andra genom att anmäla.

Jag behöver själv anmäla två idioter! >:(

Annons:
Annielle
3/14/16, 9:17 AM
#7

Usch vad tråkigt att höra! Lycka till verkligen! Tänk om fler faktiskt hade ork och mod att anmäla.

Känner en som anmälde sin läkare på sin psykmottagning flera år efter att hon gick hos honom eftersom hon slutligen hade kraft att ta tag i det.

Hon fick rätt och han blev kickad i från mottagningen i allafall 🙂 (vet tyvärr inte hur det gick i övrigt tyvärr!)

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Aleya
3/14/16, 10:42 AM
#8

Jag glömde tillägga att jag har anmält psyk själv så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
3/14/16, 10:45 AM
#9

Jag bryr mig inte om någon får sparken eller nåt, däremot är det en markering att jag inte accepterar att bli behandlad som skit. Nu är risken enorm att en läkare som inte känner mig och som tror på lögnerna i min journal har dragit in två mediciner som gör att min situation är totalt livshotande (till den nivån att jag igår ramlade ihop utanför huset och har ingen aning om hur länge jag låg där innan jag kunde röra mig igen och sen tvingades jag linda in allt som var vasst i handdukar och trycka ner dem i frysen för att jag inte skulle kunna göra mig själv illa).


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[AnimeV4]
3/14/16, 12:31 PM
#10

#9 Vilken idiot! Kan du på något vis prata med denne och få dem tillbaka, om det är så? Håll mig gärna uppdaterad om vad jag kan göra för dig (om det finns något) härifrån, för jag vill inte låta dig gå under pga idioter som dessa!

Calcifer
3/14/16, 12:40 PM
#11

#10 Tyvärr inte. Det är ingen som lyssnar så det är ingen mening att försöka. Den enda person som faktiskt lyssnat träffade jag och fick denna medicin av i december. Vi bestämde då att han skulle vara min läkare och medicinen fick inte ändras av någon annan för vi var de som hade koll och hade valt ut den tillsammans efter noga planering. Vi skulle setts i februari men då fick jag träffa den läkare som av någon anledning har hand om mig och mina mediciner nu. Min läkare kommer jag få tid med sen. I juni…

Det är ingen som lyssnar och ingen som visar respekt eller förståelse för ett piss. Idag är tredje dagen jag ringt in samma recept och försöker även få sömnmedicinen förnyad men jag har noll hopp. Har kontaktat hjälp via email för att kunna göra en officiell anmälan. 

Nu ska jag försöka överleva idag trots hur extremt instabil jag är.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[AnimeV4]
3/14/16, 12:56 PM
#12

#11 Detta j*vla system om att byta läkare hit och dit! Är din egentlige läkare kvar på mottagningen? Du kanske kan gå dit och be om att få prata med honom?

Hoppas att anmälan går igenom. Tappa inte hoppet, fastän det är lockande!

Calcifer
3/14/16, 1:05 PM
#13

#12 Han är stafettläkare så han är inte här hela tiden. Han var här nyss men de bokade om min tid med honom och gav mig den där andra läkaren utan att kolla med mig först. Sen kommer han vara här några gånger till innan juni men jag har blivit totalt bortprioriterad. För "du träffade ju en läkare nyss" enligt sjuksköterskan, totalt ignorerande att det var fel läkare som vägrade ge mig respekt eller den medicin jag SKA äta.

Ursäkta, men man får inte leka med människors liv på det här sättet. Jag har liksom extremt nyligen blivit ihoptejpad efter att ha skurit sönder armen, varit på självmordsvak på akuten och även haft polisen knackandes på min dörr efter att flertalet vänner var oroliga för att jag hade skadat mig själv. Det är inte som att det inte finns övertydliga bevis på att jag mår helvete.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[AnimeV4]
3/14/16, 1:08 PM
#14

#13 Okej, då kan det bli svårt..😕

Nej, det är rent utsagt förjävligt. Jag förstår inte varför det inte händer någonting, trots detta! De ska hålla en vid liv, men ska använda en som något slags försöksdjur, verkar det som. Varför är de så blinda?!

Calcifer
3/14/16, 1:54 PM
#15

Har åtminstone startat en dialog med patientnämnden kring hur jag ska gå till väga för att göra en ordentlig anmälan. Tragiskt att det ska gå så långt. Jag är liksom 27, det går att prata med mig, jag har inga som helst svårigheter att kommunicera med vården själv. Även om det inte har den utgång jag skulle vilja så om man åtminstone haft en öppen dialog så är det ju helt okej för min del.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[AnimeV4]
3/14/16, 1:57 PM
#16

Ett stort steg på vägen! Ja, att "vården" är såhär är otroligt tragiskt.. Förstår inte hur det kan vara såhär! Helt sjukt! Då har du en fördel på den punkten iallafall. Det kan säkert vara till stor hjälp om de är samarbetsvilliga.

Annielle
3/14/16, 4:47 PM
#17

Men du, kan du inte lämna ett personligt brev/meddelande till läkaren som du har fått bra kontakt med och berätta om att du inte fått de mediciner ni har kommit överens om när du fick träffa en annan läkare och be honom skriva ut dem åt dig bara? (de kan ju inte neka dig att lämna meddelande till honom)

Man måste ju inte träffa läkaren i fråga för att få recept om man har setts tidigare, speciellt inte om det redan är medicin som han har skrivit ut.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Calcifer
3/14/16, 4:52 PM
#18

#17 Jag har försökt. "Han är här så sällan, det är ingen mening" var svaret. Jag orkar seriöst inte med deras skit längre. Jag sitter i världens vidrigaste position just nu pga hur dåligt jag mår.  Jag kan inte ens lova att jag står ut tills veckan är över.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annielle
3/14/16, 4:55 PM
#19

Usch! Lider verkligen med dig! 😕

Går det att kontakta honom på annat sätt utanför din mottagning kanske?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[AnimeV4]
3/14/16, 5:23 PM
#20

#18 Bullshit! Han är antagligen där oftare än de vill få det att låta som😡Du kan inte gå dit personligen? Vet du vad han heter kan du ju faktiskt leta upp privat nummer och i värsta fall adressen, för såhär får det ju inte vara!

Annons:
Upp till toppen
Annons: