Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 6369 ggr
zatanica
3/21/16, 8:32 AM

Attentin, dos, upplevelse

Jag är nyfiken på er som har Attentin, vilken dos ligger ni på? Och hur ni upplever den.

Jag är precis i början 2 veckor tror jag och har idag 3*5 mg på morgonen och 2*5 mg att fylla på med efter ca 2 timmar. Jag känner att efter 3 timmar är nog all effekt slut,  jag blir mitt vanliga jag igen. Första höjningen skulle jag ta när jag kände att jag inte hade någon verkan mera och dagen efter ta dos två en timme innan verkan försvunnit vilket då blir 2 timmar, har gjort så att jag tar någonstans mellan 2 och 2 1/2 timme efter.  Nu i helgen valde jag att dela upp dos två på två tillfällen så det blev 3 doser. 

Känner att jag nog skulle behöva ha 4 doser per dag, speciellt de dagar man går upp tidigt. Är även väldigt svårstartad på morgonen. 

Upplever att Attentin är väldigt snällt och mjukt, det smyger sig in och det smyger sig ut. Man märker att man blir mer här och nu, lite lättare att fokusera och inte blir lika lätt distraherad och lättare att avbryta sig själv när man är påväg att flaxa över till något annat projekt innan man är klar med det man gör. 

Dock vill jag forfarande bara kasta plugget åt helvete. Svårt att strukturera upp det och veta vad som är relevant,  handledaren bara missförstår vad jag menar känns det som. Men antar att det bara är jag eller att det kan hänga ihopp med aspergern.

Annons:
Otyg
3/21/16, 12:00 PM
#1

Jag har 30mg och delar upp det på 3-4 gånger. (2+2+1+1 eller 2+2+2) Jag känner att jag behöver fylla på efter maximalt 2,5h emellan. Attentin fungerar ganska bra men jag hade behövt en höjning för att mina dagar är längre än vad effekten håller. Idag tex. Så tog jag första dosen kl. 06:00 och nu har jag bara en 5mg kvar att hålla på resten av dagen. Min läkare vill inte höja mer så känns rätt frustrerande.

zatanica
3/21/16, 12:06 PM
#2

Hur länge har du ätit Attentin? Du har ju bara en ynka mer än mig. Kände lite samma sak går man upp tidigt finns det ju inte en chans att det räcker hela dagen. Dagarna kan ju lixom se lite olika ut.  Ser ut som vi upplever effekten ungefär lika länge.

Fördelen tycker jag är att man har mera kontroll om man nu fick gå lite mer efter sina egna behov utan att oroa sig för att bli kallad för knarkare eller bli av med dem av den anledningen. 

Sjuksköterskan ska ringa i morgon eller om det var på onsdag så får se om jag får någon höjning och vad han säger.

Otyg
3/21/16, 1:42 PM
#3

Jag har haft Attentin sen i november tror ja, men fick en extremt långsam start pga att min läkare antagligen är helt okunnig om medicinen. Jag fick börja med 5mg om dagen och fick höja med 5mg åt gången med minst två veckors mellanrum. Jag har stått still på denna dosen nu i någon månad kanske. Jag hade velat höja till 2+2+2+1 iallafall. Kan känna att morgondosen kanske skulle varit 3 stycken.

zatanica
3/21/16, 4:01 PM
#4

Oj lång intervall, fick oxå börja med en 5 mg om dagen i tre dagar tror jag det var. Sedan 2 st under en vecka. Sedan 3 +1 några dagar och nu 3+2. Får se vad som sägs på onsdag.

Otyg
3/21/16, 5:15 PM
#5

Okej ja det verkar bara vara jag som haft en märkligt lång startsträcka :( Lycka till och försök få dom att förstå att du behöver dela upp det på fler tillfällen.

diamantletaren
3/23/16, 8:50 PM
#6

Jag får 2 tabletter på morgonen och 2 till lunch. Det är för lite. Skulle behöva ett tillägg på minst två för att orka med efter klockan två tre på eftermiddagen.

Annons:
Funk4
3/23/16, 11:47 PM
#7

Följer detta med stort intresse, ska byta till attentin nu i dagarna är det tänkt, men har ingen aning om va doktorn har för upplägg. Tror inte de vet riktigt själva, ärligt..? Jag förstår att startsträckan inte behöver dras ut på så länge helt i onödan iaf. Funkar den utan knasiga biverkningar på mindre dos så lär det ju mer vara en fråga om vilken nivå som ger bäst ämnad effekt för den som skall leva med medicinen? Kämpa vidare kamrater!☺

zatanica
3/27/16, 1:23 PM
#8

I torsdags och fredags fick jag ta 4+3+1 för att sedan ta 4+3+2 tills vi hörs nästa gång den 4 april.

Otyg
2/15/17, 11:51 AM
#9

Hittade tillbaka till denna tråden och tänkte bara kolla hur det går för er nu? Jag har haft 35mg rätt länge nu och faktiskt testat 40mg vissa långa dagar fast på eget bevåg. (ingenting jag har för vana att göra) Men min läkare är hopplöst ointresserad. Det funkar väl sådär men tror nog att jag skulle behöva minst 45-55mg / dag. Minde än 15mg / dos är knappt märkbart.

pyrr
5/10/17, 7:52 PM
#10

Jag hade 50 mg/d och kände ingen effekt alls även om jag tog allt samtidigt.

Upp till toppen
Annons: