Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.)

kontaktperson hur

2016-03-26 11:03 #0 av: kenny23k

kan jag fråga efter en  kontaktperson i samma ålder som mig  eller kommer dom välja nån random... Hur äre kan man välja själv eller.. gäller lss.. vill inte fråga också sätter dom in random ja vill veta hur de är före 

Anmäl
2016-03-26 11:19 #1 av: Skorpion76

När jag har sökt kontaktperson har de valt en slumpmässig, men ändå kollat upp vilka intressen som jag har och vad jag helst av allt önskar att få göra. 

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Autism, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2016-03-26 11:52 #2 av: kenny23k

men är fel fråga efter ålder låter pinsamt men vet inte kanske bäst låta bli då eller....... skulle jag få nån äldre aldrig då....... då lär de bli  ännu värre 

Anmäl
2016-03-26 23:17 #3 av: Hera

Du lämnar ju önskemål. Så lämna då ett angående ålder. 

Men ju fler önskemål man har ju längre tid lär det ta att hitta en machning.

Anmäl
2016-03-27 09:50 #4 av: Annielle

Jag fick en kontaktperson en gång som var några år yngre än mig, kändes konstigt och inte alls bra av flera olika skäl, men fick en annan när jag tog upp det med min behandlingsansvarige, så visst kan man byta eller ha önskemål om vad det är för typ av person man vill ha.

Det har man rätt till!

Har även sagt till att jag inte vill ha en manlig terapeut och sluppit det utan problem.

Anmäl
2016-03-27 09:55 #5 av: Skorpion76

När man ska ha en kontaktperson är det viktigt att personkemin stämmer överens och att det fungerar på så sätt. Om det inte fungerar har man rätt att byta. 

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Autism, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.