Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

5 htp, någon som provat?

2016-03-28 12:09 #0 av: 6FU

Har min adhd som jag tar Elvanse för. Har ofta mycket ångest och känner mig nere. Någon som provat 5 htp, funkar det med min medicin/kan man ta det dagar man inte tar Elvanse?

Anmäl
2016-03-29 09:02 #1 av: add-apa

Vad är 5htp?

Anmäl
2016-03-29 09:53 #2 av: Ananse

Ökar serotoninnivån eller nåt. Kan inte tänka mig att det kan påverka dom exekutiva funktionerna.

Anmäl
2016-05-12 04:00 #3 av: kim1980

Mitt råd är ha inte bråttom med öka..
Är speciell medicin.
Nej för min del så fanns inte då när jag började med medicinen. . Har själv respekt med allt..
För ha ADHD cocerta är älst. ..
Men evalense ska ha mindre biverkningar. . För alla är allt induvelt. .
Viktigaste är sköta den rutin. .
Inte blanda med sprit öl å osv.. själv har vart trogen skötsam hela tiden sen starta mitt nya liv..
Har där i mot krav runt om mig ram..
För att slipa må passiv dåligt !
Allt tar sin tid.. Så ha tålamod är mitt råd!
Varjen individ måste hitta sin balans ♥

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.