Annons:
Etikettadhd-add
Läst 26670 ggr
Tintin82
2016-04-07 20:59

Voxra

Har ADD/as och har under lång tid ätit medikinet och fått ett riktigt nikotin beroende I veckan var jag hos min läkare och förklarade om problemen med att jag blir väldigt röksugen av medikinet . Min läkare har skrivit ut voxra och då ska jag bara ta den och är lite orolig inför första tabletten hur funkar ni på voxra? Enligt min läkare kommer röksuget bli mindre men vad har ni för mer positiva saker? För utan tablett fungerar jag inte

Annons:
Ananse
2016-04-07 22:42
#1

Intressant. Voxra används ofta just i samband med ADHD. Den anses vanligtvis inte påverka kärnsymptomen så mycket, men som antidepressivum och ångestdämpare ska den vara bättre än SSRI för oss med såna här hjärnor.

Jag tror jag har nämnt det i nån tråd, men jag hörde talas om Voxra när jag spekulerade runt nikotin i förhållande till ADHD. Om många upplever nikotin som positivt så borde det kunna finnas avvänjningsmedel som ger positiva effekter…? Då fick jag upp Voxra som egentligen då är ett antidepressivum - men som också visat sig fungera vid rökavvänjning eftersom det binder vid ungefär samma receptorer. Och mycket riktigt framgick också att det ibland används just vid ADHD. Minskar återupptaget av dopamin samt noradrenalin.

Jag vet inte hur bupropionet samspelar med stimulanter, men testa. Man ska tydligen kunna bli lite stel av den men annars har jag inte läst att den ska ha så mycket biverkningar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bupropion

Grapefruktjuice ska man tydligen vara lite försiktig med…

Tintin82
2016-04-08 09:05
#2

Min läkare nämnde det så då kan man ju testa

Tintin82
2016-05-03 11:29
#3

Ni som tar voxra vilken dos tar ni? Jag har precis börjat och röksuget är som bort blåst men ingen effekt annars…har tagit medikinet och jag undrar går det att ta medikinet med voxra ? Får jag då effekten som jag hade medikinet fast tar bort röksuget ? Någon som vet???

Ananse
2016-05-03 14:53
#4

Den ska kunna kombineras med stimulanter. Tydligen tar den tydligen tid på sig innan man får effekt. Säkert bra att börja lågt och höja efter typ nån månad. Hur mycket andra tar är inte så intressant.

Maleficum
2016-05-06 20:45
#5

Jag hade Voxra men främst pga depression även om det hjälpte en del för koncentrationen på ADDn också (även om jag inte märkte av det så mycket förrän jag sluta). Jag fick tyvärr jättemånga av biverkningarna i början och de flesta försvann efter ca 3-4 veckor men tyvärr satt vissa kvar (en del iof positiva för min del) men fick efter några år sluta då jag blev helt kraftlös av dem och knappt orka med något fysiskt över huvud taget. Det är minst ett halvår sen jag sluta med dem men än har inte all kraft kommit tillbaka (även om det är betydligt bättre nu).

Nåt annat jag kunde känna med Voxran var att känslorna blev rätt avtrubbade.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annielle
2016-05-06 21:26
#6

Testade Voxra i 50 dagar ungefär, men märkte ingen förbättring på något sätt tyvärr.

Blev bara extra spänd, fick en massa hjärtklappning och värre sömnproblem än annars i början .

Hoppas att den kommer att fungera för dig i alla fall.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Korvryttaren
2016-05-07 11:24
#7

Fick effekt (150mg)efter 5 dagar enda nackdelen hittills är  problem att somna men jag är pigg, glad och relativt ångestfri dygnet runt. Ritalin 50-60mg kombinerat. 

Hade brintellix innan utan effekt.

gatanfram
2016-05-08 22:55
#8

Det verkar vara relativt vanligt att folk med ASD-diagnoser får Voxra? Eller är det främst ADHD/ADD?

Ni som använder Voxra, funkar det bra? Har extremt dålig koll, men som någon skriver ovan så har jag förstått det som att det också är uppiggande?

kim1980
2016-05-15 05:23
#9

Hej tintin 82 . Jag har läst på sidan. . Mitt tips är längre en månad faktiskt. . Så du inte blir rädd upplever obehag. . Då många gör som sagt fel.. Jag har inte provat den just.. Nöjd med det jag har.. Bara jätte skönt läsa att finns dem som gör vad dom kan faktiskt. . Jag önskar och håller tummar och tår för dig ! )

Korvryttaren
2016-05-15 13:26
#10

#8 Voxra har bra statistik på adhd(add är förlegad term) därför det används flitigt av psykiater med erfarenhet. Prova och se vad du tycker, antingen ger det effekt eller inte. Jag blev piggare vilket gjorde mina sömnproblem värre men det är lite så man får jobba med diagnos, kompromissa med biverkning/effekt.

Upp till toppen
Annons: