Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

läsa sin journal internet

2016-04-19 17:02 #0 av: kenny23k

hade ringt prata med en från uppsala om begäran av journal de va bedömningar från LPT eller om de kan varit LRV vet inte men vill läsa vårdintyget där.. går segt där dom kommer nog inte skicka ut de eller  jo men lär ta ett år.... så jag läste att du kunde se din journa pål internet står att du kan inte läsa Journalanteckningar  från psykiatrin bara de. står inte att du inte kan läsa vårdintyg går de? är vårdintyg från LPT LRV anteckningar  . står att du kan se läsa att du ha varit inlagd så går de se vårdintyg också

Anmäl
2016-04-19 17:05 #1 av: Maria

Västra Götaland ska börja med detta i juni. Då ska man kunna läsa sin journal på nätet. Det är ju jättebra.

Men så som jag uppfattat så kan man bara läsa från och med juni så gamla journalanteckningar ska inte läggas ut.

/Maria

Anmäl
2016-04-19 23:12 #2 av: kenny23k

står att du kan kolla anteckningar när du blivit inlagd men de står också att du inte kan läsa journal från psykiatrin fattar inget.. 

Anmäl
2016-04-20 06:14 #3 av: Maria

Här i Västra Götaland så kommer psykiatrin vara undantaget. De journalerna får man i så fall ansöka om att få utskrivna i pappersform.

/Maria

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.