Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2496 ggr
nikkaluokta
2016-04-22 19:14

Lamictal

Jahaja… Har fått Lamictal… Å nu surfat runt å jaa blivit lite smått rädd faktiskt… Min Dr har lagt upp en plan där jag ska börja med 25 mg i två veckor sen höja osv i upp till 150 mg på 12 veckor. Verkar va långsamt men förhoppningsvis slipper jag allt läskigt jag läst… Nån här som har erfarenhet?

Annons:
Aleya
2016-04-22 19:18
#1

Jag har tyvärr dålig erfarenhet. Men detta är nog mer för att min mage är så extremt känslig emot mediciner. Jag fick problem med mage och tarm. Men det är inte säkert att du får så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

FrökenAnnorlunda
2016-04-27 18:41
#2

Vad jag förstått så är det i princip samma sak som lamotrigin. Dock så var jag inlagd under upptrappningen som de gjorde på 6 veckor istället och trappade ut venlaflaxin så jag mådde rent ut sagt skit den första tiden. (Ligger på 200mg) Förutom det som drog ner mig så var jag som en zombie, dålig balans, extremt glömsk (kunde tex glömma vad jag pratade om mitt i en mening) och kraftiga humörsvängningar. Har legat på samma dos nu i lite mer än 2 månader och de enda biverkningarna jag har är lite dålig balans och dåligt minne, dock bättre nu 😊 Lycka till ❤️

SSKAnna
2016-05-07 19:10
#3

Jag har ätit Lamictal/Lamotrigin och hade ingen nytta av det alls- bara biverkningar tyvärr.

Jag fick det innan de satte rätt diagnos på mig och de trodde att jag var bipolär.

Av vilken anledning fick du det TS? 

Jag har märkt att man ofta förskriver vissa antiepileptika och neuroleptika och kallar dem "stämningsstabiliserande"- jag fick prova dem alla och mådde bara sämre.

Är det ADHD du har eller annan NPF-diagnos??

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Zepp
2016-05-08 21:06
#4

Lamotrigin är ett antiepilektium som även ses ge god verkan hos vissa med Bipolär sjukdom.. vissa!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lamotrigin

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kim1980
2016-05-15 05:40
#5

Jag kör långsammare tempo över lag med medicin. För att slippa obehag. Läkaren el vad en är förstår inte oss långt i från ..

nikkaluokta
2016-06-10 09:27
#6

Jag har adhd/ast men förmodligen oxå borderline… Konstant låg självkänsla, deprimerad, uppgiven å helt under isen ibland… Humörsvängningar a la bergochdalbana under dagen… Ett minfält vad gäller ilska… Känner mig aningen lugnare men är som så sjukt trött… Å jag har alltid haft grava problem med sömnen! Nu kan jag sova å vill sova i tid å otid…

Annons:
SSKAnna
2016-07-21 15:32
#7

Förutom Epilepsi och Bipolär sjukdom kan den förskrivas som något läkarna kallar "stämningsstabiliserande". Det är ingen officiell grupp läkemedel utan består mest av just antiepileptika eller neuroleptika. Jag gick igenom dem alla utan effekt…

Har du fått någon adhd-medicin? 

Med kombinationen adhd/AST har du säkert inte borderline- bara ungefär samma symptom; det blir ofta att man får den diagnosen "på köpet" liksom.  

Fundera på vad som utlöser din ilska och om det går att förändra något för att undvika det. Gällande låg självkänsla är det nog något vi med AST ofta har då vi har svårt att se "oss själva utifrån" och omvärlden har en tendens att bara tala om det vi inte är så bra på…

Men alla har vi våra styrkor också- vilka är dina?

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Upp till toppen
Annons: