Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2350 ggr
taylor__lambert
4/29/16, 7:51 AM

adhd och rökning

Rökte för snart två år sedan. Men jag känner sånt behov av att börja igen när andra röker runt omkring mig. Känns som om det också skulle hjälpa mig med min koncentration. Och eftersom jag inte fått medicin känns behovet ännu större. Samtidigt vill jag inte börja igen. Ni andra med adhd/add, tycker ni rökning (eller annan nikotin) hjälper?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Honestyisdead
4/29/16, 8:32 AM
#1

Gör det inte. Jag lovar att det är bättre att leva med ADHD än med KOL och/eller lungcancer och strupcancer.

Varför får du inte medicin?

taylor__lambert
4/29/16, 9:32 AM
#2

Lite så jag känner också, de negativa effekterna av rökning väger helt klart mer än de lilla positiva. Jag har precis fått min diagnos, började äta Concerta men fick skakningar av den, i samma veva skulle de flytta mottagningen och jag skulle fått en tid innan mars slut, efter mycket ringande som aldrig ledde någon vart fick jag äntligen tid nu i maj, men jag har gått utan medicinering i två månader och Concerta fuckade upp mitt liv som redan var fucked up.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ananse
4/29/16, 10:14 AM
#3

Det verkar ju finnas nåt intressant samband. Många upplever att just nikotin har väldigt bra effekt. Så har det ju visat sig att substanser som bupropion, som binder vid samma receptorer som nikotin, faktiskt kan ha positiv effekt på ADHD-relaterade problem.

taylor__lambert
4/29/16, 10:18 AM
#4

ja, jag tyckte ju att när jag rökte för två år sen så kunde jag ju fokusera bättre i skolan, men jag slutade pga alla problem som uppstod samt att jag inte vill att mina djur ska få lida för att jag röker. Dock kan jag inte klara av snus, vet inte varför men jag gillar det verkligen inte.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: