Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1974 ggr
andreas_y
2016-05-13 21:33

Några dexamfetamin brukare i Växjö?

Vet ni vad som suger?

Att en dag vakna upp och inse att du är helt ensam.  I samma spår, runt i en cirkel. Jag vaknade upp, tänkte tillbaka på mitt liv. Insåg att jag var rövhålet. Inte de som fanns runt omkring. Inte kunnat hålla fast ett jobb. Slutföra en utbildning. Underhålla och behålla en endaste relation. Alienera.

MIn syn på livet färgar allt runt mig svart, jag drar ner alla i ett negativt hål. Kunde inte själv se det. Trodde livet var så för alla. Det är alltid svårt när du är första barnet. Du är defekt, dina föräldrar ser inte det. Kärlek är blind. Hela din uppväxt blir defekt. Alienerad och ensam skoluppgång. Inga vänner. Men egot vill skydda sig själv, därför säger den att det är normalt. Allt är normalt. Fortsätt i samma spår 27 år. Allt är normalt.

Snart ska jag till tingsrätten igen. Misshandel som hade kunnat undvikas om jag fått hjälp tidigare. Ännu mer folk ska dissekera mitt patetiska liv. Jag har inga pengar så jag kan inte betala skadestånd. Jag ska sälja mina gitarrer och mikrofon för att få ihop pengar till skadeståndet. Det gör inget, jag har inte spelat på flera år. Inte rört instrumenten, så varför ha dom kvar? Min lägenhet är tom, väggarna är vita. Jag äger inte mycket. Tomt.

Tom som jag är, alltid ensam. Ångerfull, fast i dåliga vanor. Gamla tankemönster. Ibland kommer jag upp till ytan speciellt nu när jag börjat med dexamfetamin. Jag inser hur djävligt jag har fört mig. Mitt ego är krossat. 

När jag väl har chans att umgås med andra hatar jag det för att de är så främmande för mig. Andra människors konstitution är något jag aldrig lärde mig. Jag kan se glimtar nu.

Finns det inga andra brukare där ute?

Annons:
kim1980
2016-05-14 00:44
#1

Hejsan ! Jo jag men med Concerta sen 2007. Känner igen till vis del. . Fast var elak hemma för jag upplever inte önskad ändå.. Så utåt dolde jag den biten. Men inte hemma . Så är sjukt att man inte får hjälp i TID. (

kim1980
2016-05-14 00:46
#2

Dock bor jag inte i Växjö . Men vet vad du går i genom..

Niklas
2016-05-16 10:42
#3

#0: Det låter som om du har kommit en bit på väg mot bättring i och med att du själv har insikt i problemen. Hoppas att det löser sig för dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

SSKAnna
2016-05-22 23:59
#4

Du kanske inte har så många kring Växjö men du är långt ifrån ensam!!

Vi växte upp på den tiden då dessa diagnoser inte fanns och det ännu var ok att ge snorungar örfilar eller lite smisk typ.

Men du; T.S.- en ond cykel GÅR att bryta! Jag och många andra har gjort det. 

Jag kommer nog aldrig att bli "lika mycket värd" som alla de som slipper ett liv av missförstånd åt två håll men min envishet och ilska över vad jag fick genomlida använder jag idag för att hjälpa andra!

Hitta DIN passion- du kanske får leta ett tag- men den finns där och använd den för att se till att INGEN växer upp som du var tvungen till igen!!

DU ÄR INTE ENSAM!!!

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Ika73
2016-07-09 18:36
#5

Jag förstår inte hela sammanhanget.. Brukare säger du, vad menar du? Har du diagnos och recept?  Eller köper du själv?

Tingsrätten säger du också, där hakar jag på. Jag jobbar i anknytning till rättsystemet. 

Har du inte fått psykiatrisk hjälp så kan du ha hjälp av en personutredning som din advokat kan se till att Tingsrätten beställer.  Den gör du då på Frivården, där berättar du om du tänker du behöver psykiatrisk hjälp och hamnar du sedan i frivården så borde de kunna hjälpa till med remiss (kanske tom via rättspsyk som går snabbare än vanliga psyke) Frivården kommer vilja prata om annat också, och du behöver samarbeta, men de kan hjälpa om du får frivård istället för villkorlig dom. 

Jag är anse helt ute och cyklar, hoppas du inte tar illa upp. 

Inboxa mig om du vill.

Honestyisdead
2016-07-11 01:57
#6

Har du fått medicin utskriven av läkare?

Annons:
Upp till toppen
Annons: