Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 2285 ggr
Mimmilito
7/2/16, 9:47 AM

Utredning adhd

hösten2015 skrev min företagsläk remiss till psykiatrin för utredning.

I januari fick jag komma på 1a besök, fylla i massa frågeformulär osv. i feb träffade jag en läk ( som sen slutade efter 1 månad), och nu väntar jag bara!

Hur länge får man vänta innan det drar igång ?

Annons:
Niklas
7/2/16, 10:03 AM
#1

Det låter som om du borde höra av dig till dem och fråga vad som händer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ananse
7/2/16, 2:56 PM
#2

Varierar extremt mycket. Mellan sex månader och tre år.

Honestyisdead
7/3/16, 6:12 AM
#3

#2 Jag behövde bara vänta några veckor.

Ts jag håller med Niklas om att du borde höra av dig igen.

Fullfart
7/3/16, 12:01 PM
#4

Ring och stöt på, kan va jobbigt att tjata men tyvärr så är det bara det som hjälper.

add-apa
7/3/16, 6:05 PM
#5

Ja, hör av dig till dem! Jag tycker det låter som att du har blivit "bortglömd" i samband med att läkaren slutade… så om du vill fullfölja utredningen tror jag att du måste ta initiativet och kontakta dem! Lycka till! ☺

Mimmilito
7/6/16, 1:53 PM
#6

Har ringt, och jag står uppsatt på väntelistan.

kan ta upp till ett år….. och jag har nu väntat i 7 månader🤓

Annons:
ziggy05
7/13/16, 10:18 PM
#7

Det beror nog på var i landet du bor? Kanske värre i större städer? Jag fick vänta i nästan två år!! Och då hade jag ändå förtur eftersom jag har barn! Men tror att läget ser lite bättre ut nu! Ring,ring och Ring! Lycka till

ziggy05
7/13/16, 10:18 PM
#8

Det beror nog på var i landet du bor? Kanske värre i större städer? Jag fick vänta i nästan två år!! Och då hade jag ändå förtur eftersom jag har barn! Men tror att läget ser lite bättre ut nu! Ring,ring och Ring! Lycka till

ziggy05
7/13/16, 10:18 PM
#9

Det beror nog på var i landet du bor? Kanske värre i större städer? Jag fick vänta i nästan två år!! Och då hade jag ändå förtur eftersom jag har barn! Men tror att läget ser lite bättre ut nu! Ring,ring och Ring! Lycka till

Agafia
7/20/16, 9:19 AM
#10

Det är visserligen några år sedan jag fick min utredning men det tog inte lång tid alls . Fick en remiss av Företagsläkaren när jag bodde på Gotland , tror jag haft otrolig tur när det gäller att få hjälp med både diagnoser och Neuropsykiatriker . Så det kan bero på vart du bor , om du har en remiss och hur många som vill ha en Utredning . Måste vara jobbigt att behöva vänta så länge som vissa behöver göra , inte bra 😳

[AnimeV4]
7/23/16, 11:05 PM
#11

Jag skulle få vänta i 3 år, men vet inte om jag kvar min köplats nu.. Ska försöka ringa på måndag. Vet inte vad jag gör om jag inte har kvar den. Det är väldigt troligt att den inte är kvar då jag flyttat två gånger.

npfutredning
7/28/16, 7:07 AM
#12

#0 Ett år fick jag vänta. Det var den väntetiden de hade. Påbörjade i maj i år.

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

Upp till toppen
Annons: