Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1239 ggr
Fullfart
2016-07-03 12:08

Ad/hd sjukt trött

Har nu tagit Ritalin 80mg i ett bra tag, är sjukt trött och får känslan av att bara vilja sova . Svettas i massor för inget.

Har delat upp så jag tar 40mg på morgonen och 40mg tidig eftermiddag.

Trodde att Ritalin skulle hjälpa och inte stjälpa, känns som att välja mellan pest och kolera.

Ritalinet hjälper mig med min rastlöshet och koncentrationsförmåga, lugnar min inre oro och får min vardag att fungera riktigt bra .

Men blir då istället riktigt trött och svettas som F..n, känner mig som en pundare på avgiftning…

Någon som har/haft liknande problem , hjälper det att byta till Elvanse, Concerta?

Dom funkar ju på samma vis, biverkningar blir kanske samma med dom???

Annons:
Splatter
2016-07-03 15:11
#1

Det kan absolut hjälpa att byta preparat. De fungerar olika för olika personer, för mig så fungerar Concerta konstigt med pendlande mellan trötthet och bra koncentration 4-5 gånger per dag, Elvanse gjorde mig bara sömnig och deprimerad.

Ritalin fungerade inte så bra för jag kände mig stressad hela tiden och Medikinet fungerade rätt bra för mig, men Attentin är det som fungerat bäst för mig. Så om du tycker Ritalin fungerar jättedålig, så borde du testa ett annat fabrikat eller ett annat preparat!

Upp till toppen
Annons: