Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1734 ggr
ziggy05
7/13/16, 2:50 AM

Metamina

Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av att trappa ut Metamina? Äter 9 tabletter per dag vid 3 tillfällen. Kroppen behöver rensas. P.s Gör detta på eget bevåg. Ska byta läkare,då han verkar helt ointresserad av sitt jobb! Tacksam för svar! Tacksam för svar

Annons:
Honestyisdead
7/13/16, 4:11 AM
#1

Jag har vänner som utan problem äter det var dag i 6 månader och sedan är utan ett par veckor. Vissa hoppar över dagar då och då om dom ska festa.

Står det att medicinen ska trappas ut?  För då bör du fråga en läkare eller sjuksköterska.

add-apa
7/13/16, 10:31 AM
#2

Ja precis, jag tror inte heller att såna mediciner behöver trappas ut…!

ziggy05
7/13/16, 10:09 PM
#3

Jag har ätit den i två år men känner att kroppen börjar bli sliten. Tror min kropp skulle må bra av ett uppehåll. Det är ju en stark medicin. Blir andfådd för minsta lilla och har börjat svettas jättemycket. Blir dock helt kraftlös när jag hoppat över en dos. Kanske trappa ut en tablett åt gången istället? Och jo det finns ibland anledning att trappa ut medicin!

Honestyisdead
7/13/16, 10:12 PM
#4

#3 Ja det är många mediciner som SKA trappas ut.

Testa ta bort en tablett per dag per vecka.

Splatter
7/14/16, 12:23 PM
#5

Om du är väldigt känslig för uttrappning av mediciner håller jag med Hera, ta en tablett mindre per vecka, 8 tabletter nästa vecka per dag, sen 7 per dag, sen 6 per dag osv.

Om du tror du kan klara av det lite snabbare så kan du testa att ta bort en hel tablett från varje dos per vecka, så om du tar 3+3+3 nu, tar du 2+2+2 nästa vecka och sen 1+1+1 sista veckan.

Honestyisdead
7/14/16, 12:41 PM
#6

Jag menade en tablett per dos. Ser att jag glömde skriva det.

Annons:
ziggy05
7/14/16, 1:19 PM
#7

Tack!💐

Honestyisdead
7/14/16, 1:21 PM
#8

Lycka till. Berätta gärna hur det går :)

SSKAnna
7/21/16, 3:38 PM
#9

Amfetamin binder inte till receptorer i hjärnan som många andra mediciner gör och som hjärnan sedan saknar då man slutar ta det- detta bör innebära att du kan ta bort Metamina utan att få abstinens.

Däremot kommer du givetvis att få tillbaka alla symptom som Metamina har tagit bort.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

diamantletaren
7/24/16, 10:15 PM
#10

Hej! Jag testade att rakt av lägga av i en månad och det fungerade helt utan abstinens eller så. Däremot så kändes livet svårare under denna månad, för mig som har ADD.

Otyg
8/8/16, 8:23 PM
#11

Amfetamin behövs inte trappas ut. Men kroppen kan ju självklart att reagera. Orkeslöshet och depressioner är väldigt vanligt medans serotonin och dopamin nivån i kroppen återhämtar sig.

Upp till toppen
Annons: