Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1482 ggr
Vegge
7/14/16, 2:19 PM

Nekad medicin pga hög ålder

Hej Var igår på psyk för att få med mot min ADHD fick då veta att jag är för gammal någon som hört om detta

Annons:
Kyllan56
7/14/16, 2:37 PM
#1

Nej, det har jag inte hört! Men däremot har det kommit rapporter om att ADHD mediciner inte är bra för äldre och deras hjärtan. Men om det är av den anledningen så skulle de förklarat det och inte bara nekat! Fråga dem varför!

Hur gammal är du? jag fick utskrivet till jag själv slutade med Concetta vid 56 årsålder, men det var 2012.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Honestyisdead
7/14/16, 4:02 PM
#2

Hur gammal är du?

Vegge
7/15/16, 12:15 AM
#3

70 plus

Niklas
7/15/16, 9:08 AM
#4

Jag vet att de på vissa kliniker inte ger medicin till vuxna. Motiveringen tror jag var att de inte är tillräckligt testade på vuxna, eller nåt sånt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Agafia
7/19/16, 11:34 PM
#5

Va ! Jag är 57 år och ätit Concerta i ca. 8 år . Vem bestämmer när medicineringen Upphör ? Genomgår man någon slags test för att konstatera om medicinen ska Tas bort eller inte ? Dags att ringa min Neuropsykiatriker om detta …..

Honestyisdead
7/20/16, 1:13 AM
#6

#6 Tyvärr är det helt beroende på var man bor och vilken läkare man har.

Annons:
Maria
7/20/16, 8:55 AM
#7

Äldre människor påverkas olika av olika mediciner så det kan vara vanskligt ibland att skriva ut medicin och det gäller inte bara för ADHD.

Här kommer en länk.

http://www.socialstyrelsen.se/aldre/aldreshalsa/aldreochlakemedel

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SSKAnna
7/21/16, 3:34 PM
#8

Kan vara så enkelt att blodtrycket är för högt.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Splatter
7/22/16, 12:06 AM
#9

Det är högst ovanligt att personer över 70 inte har problem med hjärtat eller blodtryck, eftersom det tyvärr är naturligt att kroppen förändras med åldern. När läkare förskriver medicin måste de väga fördelarna med medicinen med riskerna som kommer med en medicin, och tyvärr efter en viss ålder så kommer riskerna vara för stora för att sätta in centralstimulanter jämfört med fördelarna.

Simba 1
8/7/16, 5:39 AM
#10

Hej Jag är 48 år & inte för gammal för Ritalin ……..jag tycker att du ska ifrågasätta detta här nu & kräva att du får en riktigt grundlig medicinsk förklaring till varför du är för gammal för att få medicin mot din ADHD

Upp till toppen
Annons: