Annons:
Etikettadhd-add
Läst 4408 ggr
iridium
2016-07-23 19:10

ADHD/ADD och kaffe

Hur reagerar ni med ADHD/ADD på kaffe/andra saker med koffein? Har själv ingen AD(H)D diagnos ännu, men min utredning börjar snart närma sig sitt slut och eftersom tre av mina familjemedlemmar har AD(H)D så är det nog en väldigt stor chans att jag också har det. Själv reagerar jag ofta lite olika på kaffe. Ibland blir jag först väldigt pigg i kroppen. Det är som att all "sprallighet" inom mig kommer ut i kroppen, om ni förstår vad jag menar. Kan bli väldigt stirrig och känna mig skakig och kroppen, men brukar ändå bli mer effektiv när det kommer till att göra saker, om det makear sense? Andra gånger (eller efter att jag varit pigg) så blir jag trött och mer harmonisk/lugn i hjärnan. Hur reagerar ni på koffein?

Annons:
[AnimeV4]
2016-07-23 23:03
#1

Jag har inte heller någon diagnos "än", men misstänks ha ADHD. Jag blir oftast trött av kaffe och energidryck, men kan även bli pigg ibland.

Kirnzy
2016-07-25 16:09
#2

Jag har ADD och reagerar inte så mycket, blir oftast lite tröttare men aldrig pigg av det. Dricker oftast kaffe eller något sånt innan jag lägger mig för jag somnar mycket enklare då.

Annielle
2016-07-27 08:30
#3

Jag har (AD(H)D , men även annat som PTSD (postraumatiskt stressyndrom) som innebär att jag hela tiden är väldigt spänd m.m.

Saker som innehåller koffein eller mörk choklad också för den delen gör mig extremt spänd och stressad med hjärtklappning så det bör jag alltid undvika, kan inte ens dricka en kopp te.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

npfutredning
2016-07-28 07:04
#4

Kaffe är min räddning på morgonen. Annars vill jag mörda (humor). Men dricker jag för mycket och är inne i ett speedat flow (vilket kan bero på bipolär) så kan jag bli manisk.

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

molbojse
2016-07-29 07:59
#5

Reagerar inte alls. Blir väldigt kissnödig, men annars ingen som helst reaktion. Samma med energidryck och läsk.
Många med ADHD blir lugna av koffein/socker :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Ribessa
2016-08-11 13:23
#6

Jag mår som bäst av kaffe/energidryck på kvällen, känns mig lugn och somnar lättare.

Annons:
Splatter
2016-08-11 22:15
#7

Nu hatar jag kaffe, men ett litet glas coca cola på kvällen gör att jag somnar mycket snabbare än vanligt!

emmieswords
2016-08-13 15:27
#8

utan Kaffe så funlkar jag inte.  jag har inte märkt av att jag blir annorlunda, mer pigg och fokuserad bara

3mma.
2016-08-25 21:54
#9

Jag blir superpigg och pratglad av en kopp och det håller i sig en hel dag samt ger mig sömnsvårigheter på kvällen. Dricker jag mer än en kopp får jag oftast ångest för de minsta och mest onödiga sakerna och blir skakig inkl det jag skrev först.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Upp till toppen
Annons: