Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1309 ggr
Anncamilla
2016-07-27 23:42

Adhd eller ej?

Jag har fått ADHD diagnos i vuxen ålder, jag bad själv om en utredning! Ingen har någonsin misstänkt eller anat att jag skulle ha ADHD! Jag vet inte om diagnosen stämmer stämmer eller ej! Jag känner mig väldigt nervös/orolig inombords, finner aldrig någon lugn och ro, har svårt att hantera stress, blir jag stressad blir jag ofta irriterad och får svårt att tänka/reda ut saker, jag kan inte njuta av stunden med en bok, tidning etc. endast hålla på med telefonen, har svårt att planera lunch/middag för familjen och ta beslut/bestämma mig! I vardagen är jag sjukpensionär och det funkar bra för mig att vara hemma, trivs med det! Nu i semestertider när mannen har semester blir jag väldigt orolig och nervös när alla är hemma, tycker då det är jobbigt att bara vara hemma, likaså med helger när det är vardag! Jag är sjukskriven pga att jag har så lite ork, har fått två diagnoser, fibromyalgi och myalgisk encefalomyelit, jag vet inte hur mycket mina fysiska sjukdomar har med min ork att göra och hur mycket ADHD har med det att göra, jag orkar oftast inte få gjort någonting, har så svårt att väl ta tag i saker men när jag sedan gör det är det inga problem då får det av bara farten och jag har svårt att sluta! Min energi/ork tar slut väldigt fort när jag är fysisk! Känner någon igen sig i det jag skriver?

Annons:
npfutredning
2016-07-28 07:00
#1

#0 Har du läst något om kvinnor med ADHD? Eller på ADHD? Det finns ju ADD med, ADHD utan hyperaktiviteten. Många har dessutom fler nog diagnoser, som Asperger, bipolär etc. Många har en gammal bild av ADHD där man är extremt aktiv,styrig, bråkig. Jag har själv fibromyalgi och även den diagnosen kan ge symtom som ibland liknar ADHD. Koncentrationen, oro, stress etc. 😊

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

npfutredning
2016-07-28 07:02
#2

Här finns en kvinna som skriver om ADD. Hon är även bipolär. http://anna.almblad.se/index.htm

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

Anncamilla
2016-07-29 11:24
#3

Hej tack för svar! Jag har läst och det var jag själv som misstänkte ADHD och bad om utredning! De har satt misstänkt bipolär sjukdom på mig!

npfutredning
2016-07-30 10:07
#4

#3 Kan ju säga att känner igen mig I det mesta du skriver.. Jag misstänks ha ADHD, Asperger och bipolär 2.

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

Anncamilla
2016-07-31 22:06
#5

Tack för svar npfutredning

npfutredning
2016-07-31 22:25
#6

#5 😊

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

Annons:
Upp till toppen
Annons: