Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1278 ggr
Eshpesh
2016-08-06 23:25

Ritalin och dagliga kräkningar

För sju dagar sen började jag på Ritalin med 20mg infasning.
Tar tabletten till frukost runt 09:00.

Jag är hungrig men  smaklökarna är helt avstängda. Kan alltså inte känna av smakerna, vilket ger mig kväljningar. Jag mår verkligen illa, så illa att jag spyr. Äter knappt en och en halv gång per dag, vilket inte är likt mig.

Jag har testat mig fram och försökt verkligen känna efter vad som går ner. Youghurt och knäckebröd typ bara.

Någon som har upplevt något liknande?

Jag tänker sluta tvärt med eländet, vill inte sitta och spy varje dag och känna mig dessutom som apatisk zombie när den gått ur kroppen.

Första kontrollbesöket hos psykiatrisjuksköterskan är 17e augusti. Hur tänkte de där? Ska jag leva på vätskeersättning i nästan 3 veckor, kräkas och må illa varje dag?

Annons:
add-apa
2016-08-07 11:32
#1

Jag mådde också asilla av Ritalin, och kunde knappt äta någonting! Men nu tar jag Elvanse och har inte alls de problemen ☺ Men det funkar ju olika för alla… Men jag tycker attdu absolut borde höra av dig till dem och förklara situationen, så att du kan få en tidigare tid och hitta någon lösning! Lycka till! Mvh!

Agafia
2016-08-07 13:14
#2

Förmodligen en biverkning , byt medicin .

Honestyisdead
2016-08-07 14:35
#3

Du behöver inte vänta 3 veckor. Ring dit och förklara läget. Självklart kan du inte leva på vätskeersättning.

Upp till toppen
Annons: