Annons:
Etiketttvångssyndrom-ocd
Läst 1629 ggr
Anonym
Anonym
9/30/16, 5:46 PM

Tvångstankar, hjälp!

Jag upptäckte nyss en väldigt liten skada men som i min hjärna blir enorm, det kunde lika väl vara hela telefonen som gått sönder. Jag kan inte få bort tanken på den pyttelilla repan och får panik snart, det är så illa att jag är så otroligt nära gränsen att köpa en ny telefon bara för det lilla, vad fan ska jag göra?! Har försökt allt jag kan komma på att få bort tankarna men det gåååår inte, är helt fast, sitter till och med och nyper mig själv och river mig med en sax bara för att fokusera på smärtan men dom andra tankarna skriker så mycket högre…..😭

Annons:
Anonym
Anonym
9/30/16, 5:49 PM
#1

Det jag får panik på är alltså att den är skadad, jag avskyr när saker och ting blir skadade eller repade… klarar inte av det

AnneN
9/30/16, 6:14 PM
#2

Då jag får panik så kan det hjälpa att sätta mig på golvet i ett hörn där jag får vara helt ifred, blunda eller fokusera blicken på ett föremål, ta djupa andetag och fokusera på andningen tills jag slappnar av i hela kroppen och även i tankarna.

Kanske kan du se till att få KBT-behandling för att komma till rätta med problemet för framtiden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: