Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Utredningar (Hur? Var? När? Varför?)

Fylla i papper inför utredning - Ålder?

2016-10-01 18:34 #0 av: PuffBuck

Hej! Jag håller på att fylla i en massa papper inför utredning och det jag har svårast med och har kvar är de som handlar om när jag var barn. Enligt ett av papperna gäller 16 eller yngre för "när man var ung". Vilken ålder hör då till barn? 6 år? 10 år? 12 år?

Demonfox on the prowl! (^•v•^)/)

Anmäl
2016-10-01 18:38 #1 av: Hera

Jag hade nog sett upp till 13 som barn eftersom tonåren börjar där.  Men du bör fråga utredarna för korrekt svar.

Anmäl
2016-10-01 18:46 #2 av: PuffBuck

Ja, det är nog säkrast. Svårt att få tag på dem under telefontiderna dockLedsen

Anmäl
2016-10-06 16:31 #3 av: PuffBuck

10-12 år var det som gällde!

Anmäl
2016-10-06 16:34 #4 av: Hera

Räknar dom att man är barn mellan 10-12 år? Eller vad menar du?

Anmäl
2016-10-06 18:06 #5 av: PuffBuck

Ja. Det var den åldern jag kunde utgå ifrån när jag fyllde i. Antagligen går det med yngre också, men eftersom man ska minnas om man fyller i papper i vuxen ålder (jag är 20) så sa de det äldre spannet.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.