Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Utbildning

2016-10-03 23:53 #0 av: Silla9

Hej!
Jag funderar på att utbilda mig vidare. Har hittat en privat distansutbildning som jag är sugen på. Jag skulle dock behöva stöd för att kunna klara av den.
Är det någon som vet vart man kan vända sig? (Har en adhd diagnos)
Tack! :)

Anmäl
2016-10-04 11:05 #1 av: Niklas

Kontakta utbildningsföretaget och berätta om dina behov.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-10-04 19:13 #2 av: Silla9

Okej ska göra det, blir kanske lite svårt eftersom utbildningen är på distans. men det finns alltså ingen annan myndighet eller så man kan få hjälp av?
Har sökt på internet men inte hittat något.

Anmäl
2016-10-04 20:11 #3 av: Hera

I min stad finns det ett ställe man kan gå till om man behöver hjälp med studierna. Minns inte vad det heter.

Lär finnas i stora städer i alla fall. Gå och fråga på lärcentrum. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.