Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1604 ggr
Sollar
2016-10-18 16:39

Tips om hur man klarar upprepningar jämt?

Har ett stort problem här. Varje dag gör jag sjukgymnastik, varje rörelse ska upprepas 10 gånger, 3 gånger/dag. Och detta har pågått i månader, och jag har många månader kvar. Nu börjar jag känna att jag orkar inte göra något annat, vill bara dra täcket över huvudet. Så finns det någon som har tips om hur man lyckas med detta? Jag har ju tom svårt för att upprepa en mening om nån inte hörde vad jag sa.

Annons:
Honestyisdead
2016-10-18 17:05
#1

Enda tipset jag har är att fokusera på målet. På att du kommer ha en bättre fungerande kropp om du sköter det.

Svårt att ge råd då jag inte har problem med upprepningar.

Sollar
2016-10-18 17:21
#2

Problemet är ju lite nu att jag gör knappt framsteg alls, och de minimala jag gjort den senaste tiden har inte förbättrat något för mig. Så nu resulterar sjukgymnastiken mest i ihållande smärta som gör att jag inte kan göra någonting, och det är ju inte så lätt att sluta leva ett år.

Honestyisdead
2016-10-18 18:01
#3

Vad säger sjukgymnasten om uteblivna resultatet?

Sollar
2016-10-18 18:20
#4

Typ kämpa på, ignorera smärtan. Och läkaren säger att det tar ett år innan vi vet resultatet.

Honestyisdead
2016-10-18 18:42
#5

Då förstår jag att det är jobbigt. Men om alternativet också är smärta så finns ju inte mycket till val :/

Sollar
2016-10-18 19:08
#6

Kommer alltid att ha smärta enligt läkaren så det blir inte heller någon hjälp.😕

Annons:
Honestyisdead
2016-10-18 19:15
#7

Fast du gör väl sjukgymnastik för att det ska bli bättre.

Sollar
2016-10-18 19:43
#8

Förhoppningen är ju att det blir bättre men vi vet inte. Det kommer ju aldrig att bli bra igen tyvärr.

Honestyisdead
2016-10-18 20:05
#9

Men chansen att det kan bli bättre är det du måste fokusera på när det tar emot som mest.

Sollar
2016-10-18 20:17
#10

Fast det räcker inte som motivation för att i början gick det bra med rörelseförmågan, så jag kan röra den rätt mycket nu, men jag har däremot inte så mycket användbarhet, så därför känns sjukgymnastiken just nu typ såhär- Ta en stekpanna, slå dig i huvudet 50 gånger, 3 gånger om dagen i ett år.

Honestyisdead
2016-10-18 20:24
#11

Tyvärr kan ingen annan motivera dig. Hjälper det inte att tänka på att det kan bli bättre så får du väl låta bli det. Personligen hade jag gärna slått stekpannan i huvudet om det fanns en chans att det blev bättre.

Sollar
2016-10-18 20:32
#12

Självklart kan andra hjälpa till att hitta motivationen. Och det är nog lätt att säga att man väljer stekpannan när man inte riktigt vet vad det handlar om och vad chansen är.

Honestyisdead
2016-10-18 20:40
#13

Lika lätt som det är att anta att andra inte lever med olika problem som de hade gjort allt för att kunna bättra om så än minimalt.

Jag ser inte hur någon annan som är främmande för din situation skulle kunna få dig motiverad när du tydligen inte känner att det lilla som det eventuellt kan hjälpa är värt det? Men jag hoppas för din skull att någon lyckas.

Annons:
Sollar
2016-10-18 20:57
#14

Det har jag dock inte antagit. Fast du verkar anta en hel del. Jag gör sjukgymnastiken, jag har inte struntat i den, problemet är ju att det tar så mycket energi att jag inte orkar, eller faktiskt kan, göra andra saker. Men jag tror du har gjort din poäng här.

Honestyisdead
2016-10-18 21:10
#15

Jag har inte antagit något alls. Definitivt inte att du inte gör din sjukgymnastik. Så jag förstår inte alls vad du menar. Har försökt hjälpa dig och istället för att tacka så säger du att jag inte förstår. Jag har gått på det du har skrivit. Något annat kan varken jag eller någon annan göra.

Sollar
2016-10-18 21:49
#16

Det finns ingen anledning att vara typig,. Jag tycker nog att i #13 finns det meningar som är misstänkt lika antagningar. Men menar du att när du skrev #11 och #13 så var din tanke att uppmuntra så ber jag om ursäkt för att jag inte förstod det, men det var faktiskt rätt otydligt.

Honestyisdead
2016-10-18 22:04
#17

Typig?

Sollar
2016-10-18 22:09
#18

Ja, innan du redigerade #15.😃

Alexius
2016-10-18 22:25
#19

Någon verkar vara på kasst humör. Otacksamhet och ignorans gör garanterat inte något bättre.

Honestyisdead
2016-10-18 22:28
#20

#18 Jag menade att jag inte vet vad typig är ;) Har ingen aning om vad det kan betyda nämligen. :)

Det jag redigerade bort var "jo tjena"

Annons:
Sollar
2016-10-18 22:44
#21

Jo jag vet vad det stod innan redigeringen. Typig är vad inlägget var innan du redigerade det, jag kan tyvärr inte förklara ordet mer än så.

Sollar
2016-10-18 22:48
#22

Nu skriver jag kommentar #22 om ingen hinner före, tråden är antagligen meningslös nu och bara söndertrasad. Så jag ber att bara personer som har tips om hur man hanterar repetitiva handlingar skriver i tråden. I övrigt kan ni hellre pm:a.

Honestyisdead
2016-10-18 22:49
#23

Det är ju inget erkänt ord. Så nog måste du kunna förklara vad det är du påstår att jag är. Vad syftar du på när du använder ett icke korrekt ord? Och det var inte inlägget du kallade typig. Du frågade om jag måste vara det.

Om du inte kan förklara vad ord du använder betyder tycker jag du ska hoppa över dom.

Sollar
2016-10-18 23:12
#24

Nej, det frågade jag inte, läs igen. Nu är jag väldigt trött på detta så tänker inte göra något försök utan säger bara att din åsikt är noterad, du säger att du inte vet vad typig betyder men någon anledning fanns det till att du redigerade i efterhand. Men jag svarar inte mera i denna tråden om något som inte rör trådens syfte, så vill du fortsätta, skicka pm eller starta en ny tråd.

Niklas
2016-10-19 14:46
#25

#0: Kan du sysselsätta dig med något annat samtidigt som du gör övningarna och på så sätt få tiden att gå fortare? Exempelvis titta på film eller lyssna på musik.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sollar
2016-10-19 15:07
#26

#25 Brukar titta på film eller tv men ska prova satsa på musik istället, kanske rytmen kan hjälpa. Tack.

Gronstedt
2016-10-20 09:59
#27

TS, det enda som motiverar mig är att jag faktiskt blir sämre när jag låter bli att göra mina övningar. Jag brukar göra dem i mindre portioner, några här och några där. Typ ett set med gummibanden när jag går förbi dem på vägen till toaletten, ett set av någon annan övning medan jag väntar på att kaffet ska bli varmt och så vidare. Det blir kanske inte så effektivt som att göra hela programmet i ett svep, men det blir i alla fall av. 

Denna metod funkar förstås sämre med övningar som kräver att man ska ligga på en bänk eller använda en massa utrustning. De flesta av mina övningar kräver lyckligtvis inget mer komplicerat än gummibanden och en vägg att luta mot.

Annons:
Sollar
2016-10-20 17:50
#28

Tack, det hjälper faktiskt att höra hur andra klarar det, och att få gnälla av sig lite.😉 Ska prova om det blir lättare att dela upp det mer. Mina övningar handlar än så länge om att böja, sträcka och vrida. Vi försökte börja med ett gummiband vilket inte alls gick bra. Och det gjorde att jag tappade motivationen lite, när vi äntligen gjorde något nytt, äntligen började jobba lite med användbarhet så sket det sig helt. Så jag står och stampar på samma ställe hela tiden.

Upp till toppen
Annons: