Annons:
Etiketttourettes-syndrom
Läst 2053 ggr
mjaoooo
2016-11-04 02:05

Är det tics? Aldrig tänkt på det innan

Jag har så länge sen jag kan minnas haft vissa små rörelser för mig, typ som jag måste göra, som känns bra att göra, som om jag rättar till något. Det jag kommer på just nu som jag gör är typ viker underläppen med hjälp av fingrarna och trycker den hårt mot tänderna, helt jävla meningslös rörelse. Skrynklar ihop med näsan. Trycker in näsvingarna mot näsan med ett finger. Klämmer hårt med fingrarna på varje fingerspets. Pressar ihop ögonen hårt. Har aldrig tänkt detta som tics, när jag tänker på tics tänker jag mer på folk som slänger hej vilt med armar och ben. Jag försöker undvika göra detta när någon ser på. Så på nått sätt kan jag ju kontrollera det? Önskar jag bara kunde slappna av och bara va… eller vad tror ni? Kan sjukt lite om tics

Annons:
Honestyisdead
2016-11-04 03:51
#1

Jag kan lite om tics men känner att det absolut skulle kunna vara det. Läs på om det och se om du känner igen dig.

Agafia
2016-11-04 17:26
#2

Kan mycket väl vara tics , det behöver inte vara stora yviga rörelser . Själv brukar jag lugna ner mig genom att nynna , utan att jag tänker på det .

Upp till toppen
Annons: