Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Elvanse förstör min dygnsrytm

2016-11-19 09:29 #0 av: Dretonge

Känna som man hoppar från bron snart
Har provat concerta medikinet strattera ritalin

Men dom e bra i början sen är de skit mår piss så nu gav dem mej elvanse för den skulle vara så bra tar 90mg kl 6 varje morgon men verkningstiden är för lång så när kvällen kmr kan ja ej sova och ja vill inte få nån sömn medicin för de känns konstigt att man skall vara tvungen att ta de för att ha en fungerande vardag

Så nu ni som vet finns de ingen annan adhd medicin ja kan be att få byta till eller har jag testat alla

Anmäl
2016-11-19 11:12 #1 av: Agafia

Prova en lägre dos ? Jag tar Concerta som jag varierar dos på efter måendet .
Pendlar mellan 18-36 i olika kombinationer . Just nu tar jag 36 sedan en tid o sover bra .

Anmäl
2016-11-19 12:01 #2 av: Hera

Det finns fler mediciner.  Tex metamina..

Anmäl
2016-11-20 01:52 #3 av: Splatter

Attentin finns, det är samma som Metamina men det sista förskriver läkarna helst inte då Attentin är mycket lättare och snabbare att skriva ut.

Anmäl
2016-11-20 10:12 #4 av: Dretonge

Ok tack då skall ja ta kontakt med dem

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.